Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο τoυ Συνδέσμου Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν.Λασιθίου
,εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους του Κυριάκου
Μαμιδάκη, ο οποίος υπήρξε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των
εταιρειών ΜΙΡΑΒΕΛΛΟ ΑΕ και ΕΡΜΗΣ ΑΕ.

Υπήρξε ξεχωριστή προσωπικότητα στον επιχειρισιακό χώρο της χώρας
μας.Οι δημοκρατικές και κοινωνικές του ευαισθησίες, η μεγάλη προσφορά
του στήν τοπική κοινωνία και στους εργαζόμενους των Τουριστικών του
επιχειρήσεων επί σειρά 10ετιών είναι ανεκτίμητη.

Με βαθιά θλίψη αποχαιρετούμε τον αξιόλογο Άνθρωπο, Κυριάκο Μαμιδάκη.

Το ΔΣ αποφάσισε:

1.Να εκφράσει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια πρός την οικογένεΙα του.

2.- Να παραστεί μέλος του Δ.Σ στην εξώδιο ακουλουθία.

3.- Να προσφερθεί χρηματικό ποσό για φιλανθρωπικό σκοπό.

4.- Να δημοσιευΘεί το παρόν στον τοπικό.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΙΧ.ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ

Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΑΚΗ - ΦΑΖΟΥ

Σάββατο 28 Μαΐου 2016

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Συναδέλφισσες – φοι,
 
Συνεδρίασε το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας και αφού εκτίμησε τις εξελίξεις στον κλάδο έλαβε αποφάσεις και σας ενημερώνει:
 
ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
 
Αναμένοντας τα τελικά συμπεράσματα όσο πλησιάζουμε τις καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης η εκτίμηση είναι ότι οι εργασιακές σχέσεις επιδεινώνονται.
 
Υπάρχει κινητικότητα στο χώρο των ξενοδοχείων αμφισβήτησης της Κλαδικής Σύμβασης με διαρροή εργοδοτών και συμφωνίες επιχειρησιακών συμβάσεων στη πλειοψηφία τους με όρους αμοιβής και εργασίας ανειδίκευτου εργάτη.
 
Η κατάληξη της υπόθεσης "Κόκκινα Δάνεια" για τις υπερδανεισμένες επιχειρήσεις είναι πηγή ανησυχίας αντίστοιχη με τις επιπτώσεις της υπερφορολόγησης για τις συνέπειες που θα προκληθούν στην απασχόληση.
 
Το Εκτελεστικό Συμβούλιο εκφράζει τη συμπαράσταση του στους απλήρωτους εργαζόμενους των Ξενοδοχείων Athens Ledra στην Αθήνα, Olympic Star και Holiday In Evia στην Ερέτρια.
 
Το Προεδρείο εξουσιοδοτήθηκε να προγραμματίσει το επόμενο διάστημα τις περιφερειακές επισκέψεις για να συνεκτιμήσουμε από κοντά την κατάσταση σε όλους τους μεγάλους Τουριστικούς Προορισμούς.
 
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
 
Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης και αναμένονται εντός των ημερών οι Διαιτητικές αποφάσεις για τα Ζαχαρώδη και τον Επισιτισμό.
 
Ελπίζουμε οι εργοδοτικές οργανώσεις να τις αποδεχθούν και να μην τις αμφισβητήσουν σε επόμενο στάδιο.
 
 
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
 
Όπως γνωρίζετε η Κυβέρνηση υπερψήφισε το περιβόητο Ν.4387 μέσω του οποίου καταστρέφεται το μέλλον και των παρόντων και των επόμενων γενεών. Ειδικότερα όμως σε ότι αφορά την Πρόνοια καταργεί το ΤΑΠΙΤ και την οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια του Τομέα Ξενοδοχοϋπαλλήλων συστήνοντας το Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης & Πρόνοιας) λεηλατώντας τα αποθεματικά και τις εισφορές για το εφάπαξ αφού από 01.01.2017 οι πόροι και οι εισφορές εντάσσονται στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. για να συνεχίσει η Κυβέρνηση την πληρωμή των επικουρικών συντάξεων και να αποφύγει πιστωτικό γεγονός με δεδομένο ότι τα επικουρικά ταμεία είναι ήδη ελλειμματικά.
 
Επιπρόσθετα αμφισβητείται ακόμη μια φορά το ειδικό καθεστώς των ξενοδοχοϋπαλλήλων για λήψη του εφάπαξ με 20 έτη, αφού καταργούν τις καταστατικές διατάξεις των Ταμείων/Τομέων που θα συναποτελέσουν το νέο Φορέα.
 
Επειδή δεν είμαστε διατεθειμένοι να μείνουμε άπραγοι στην επιχείρηση απαλλοτρίωσης της περιουσίας και των δικαιωμάτων των ξενοδοχοϋπαλλήλων προχωρήσαμε σε συνεννόηση με τις άλλες Ομοσπονδίας που μετέχουν στο ΤΑΠΙΤ, θα πραγματοποιήσουμε σύσκεψη στη ΓΣΕΕ με τη συμμετοχή ειδικών στη Κοινωνική Ασφάλιση και θα προχωρήσουμε σε ενέργειες αντίδρασης και προσφυγή κατά του αντιασφαλιστικού Νόμου που καταλύει τα δικαιώματα των Ασφαλισμένων της Πρόνοιας.
 
Επιπρόσθετα ευελπιστούμε ότι ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης κ. Πετρόπουλος θα δεήσει αυτή τη φορά να διαβουλευτεί μαζί μας για το θέμα της 20ετίας και αν ακόμη υποθέσουμε ότι θα διασωθεί το ειδικό καθεστώς της 20ετίας είναι ζητούμενο αν θα υπάρχουν πόροι στο μέλλον για το εφάπαξ, με την απώλεια κάθε ελέγχου των εισφορών και της περιουσίας μας.
 
Τέλος σε ότι αφορά το Ταμείο μας δεν επιτρέψαμε την αρπαγή των διαθεσίμων (12εκ.€) που έχουμε στην Τράπεζα για την πληρωμή των παροχών έτσι όπως απαιτούσε το Υπουργείο και είχε εισαχθεί θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΠΙΤ, βεβαίως η θητεία μας θα ολοκληρωθεί την 31.12.2016 και με την υπαγωγή στο Νέο Ταμείο είναι αναμενόμενες οι εξελίξεις και σε αυτό το θέμα.
 
 
ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα διαβούλευσης για την επαναλειτουργία των Τμημάτων Μετεκπαίδευσης και ζητούμε από όλες τις Περιφερειακές μας Οργανώσεις να αποστείλουν καταγγελίες στο Τουρισμού για τη Μετεκπαίδευση και στο Υπουργείο Εργασίας για το Εφάπαξ.
 
 
ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ
 
Είναι η μόνη θετική εξέλιξη, εγκρίθηκε από το Δ.Σ. ΙΚΑ με τη βοήθεια και των εκπροσώπων μας της ΓΣΕΕ η υλοποίηση του φετινού κατασκηνωτικού προγράμματος για τα παιδιά των ξενοδοχοϋπαλλήλων και θα ειδοποιηθούν για να προχωρήσουν σε αιτήσεις.
 
Η ενημέρωση μας είναι ότι ενδέχεται λόγω τροποποίησης των διαδικασιών στους διαγωνισμούς, να χαθεί η πρώτη κατασκηνωτική περίοδος.
 
 
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ / ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
 
Σας κοινοποιούμε αίτημα στήριξης του παραπάνω ΤΕΙ Τουριστικών Σπουδών που όντας μοναδικό στη Δυτική Ελλάδα έχει αποφασιστεί η διακοπή λειτουργίας του Τμήματος και σας ζητούμε να αντιγράψετε και να αποστείλετε στο Υπουργείο Παιδείας και κοινοποίηση στη Σχολή, την σχετική Επιστολή που απέστειλε ήδη η Ομοσπονδία για την άμεση επανένταξη στο Μηχανογραφικό Σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

apergia1 ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ_48ΩΡΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 06 & 07 ΜΑΙΟΥ 2016 ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
Η Ομοσπονδία Επισιτισμού - Τουρισμού και ο Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν.Λασιθίου συμμετέχει στην 48ωρη Γενική Απεργία που κήρυξε η Γ.Σ.Ε.Ε., στις 06 & 07 ΜΑΪΟΥ 2016 ένα κάλεσμα ενότητας και αγώνα προς όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, ανέργους τις νέες και τους νέους της χώρας μας, όλοι όσοι οδηγούνται στην εξαθλίωση, τη περιθωριοποίηση και την ανεργία από τα μέτρα και τις πολιτικές της κυβέρνησης του τρίτου και επαχθέστερου μνημονίου, με τον οδοστρωτήρα του ασφαλιστι¬κού που προωθεί, την φοροεπιδρομή και τις δραματικές περικοπές στα εισοδήματα, συγκροτούμε ένα κοινό μέτωπο αντίστα-σης εκφράζοντας την αντίθεσή μας απέναντι σε όλα αυτά που αποφασίζουν ερήμην μας, απέναντι σε όλα αυτά που καταστρέφουν το μέλλον και των παρόντων και των επόμενων γενεών.
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ, ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Για το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο που η Κυβέρνηση ψηφίζει πραξικοπηματικά εισάγοντας τις νέες πολιτικές δραματικής υποβάθμισης των Κοινωνικών Υπηρεσιών, τον ευτελισμό κάθε έννοιας κράτους Πρόνοιας με τη μετατροπή του σε φιλανθρωπία, τη διαρκές πετσόκομμα των συντάξεων, εφάπαξ και παροχών.
  • Για τη δήθεν μεταρρύθμιση ενοποίησης των ασφαλιστικών Ταμείων που το νομοσχέδιο – έκτρωμα οδηγεί τα Ταμεία Πρόνοιας στο υπό σύσταση ενιαίο Επικουρικό Ταμείο και Πρόνοιας (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.) για να λεηλατήσουν τις εισφορές και τα αποθεματικά της Πρόνοιας προς συνέχιση της καταβολής των επικουρικών συντάξεων από τα ελλειμματικά Επικουρικά Ταμεία.
  • Για τις σκληρές και αδιέξοδες πολιτικές που δίνουν τη χαριστική βολή στη κοινωνία και την οικονομία, που περιορίζουν τις παροχές κοινωνικής ασφάλειας, που εντείνουν την ύφεση και την ανεργία.
  • Για τον εργασιακό μεσαίωνα, τη συνεχή επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, την ισοπέδωση της εργατικής τάξης, το στραγγαλισμό των συλλογικών εργατικών δικαιωμάτων και εγγυήσεων με κατάργηση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και την εμπέδωση της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΒΙΑΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΣΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Καμία αλλαγή στην κοινωνική ασφάλιση που θα μετατρέπει τις συντάξεις σε επιδόματα φτώχειας, που θα καταστρέφει τους εργαζόμενους και θα υποθηκεύει το μέλλον των νέων γενεών.
Τη παραμονή του Ταμείου Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα ως αυτόνομου με διακριτή οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια των Τομέων του.
  • Αποκατάσταση του πλαισίου υποχρεωτικής εφαρμογής και επέκτασης των συμβάσεων για να ανακοπεί η συνεχής και βίαιη αποειδίκευση των κλαδικών ειδικοτήτων σε όρους εργασίας και αποδοχές ανειδίκευτου εργάτη.
  • Δίκαιο φορολογικό σύστημα. Ελάφρυνση των μισθωτών και των συνταξιούχων από τα άδικα και υπέρμετρα βάρη της φορολογικής επιδρομής.
  • Αποτελεσματική προστασία των ανέργων, ενίσχυση της οικογένειας και των δημόσιων υποστηρικτικών δομών για τη φροντίδα της μητρότητας, των παιδιών, των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρία.
Οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι νέες και οι νέοι για μια ακόμη φορά, έπειτα από 6 χρόνια ανελέητης επίθεσης και συνεχούς υποτίμησης στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα καλούμαστε να πληρώσουμε τα νέα βάρβαρα, αντιλαϊκά μέτρα του 3ου μνημονίου δημοσιονομικής προσαρμογής, που ισοπεδώνουν και καταργούν ότι έχει απομείνει όρθιο.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ 48ΩΡΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ 06 & 07 ΜΑΙΟΥ 2016 ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 08 ΜΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ.
ΟΛΟΙ ΣΤΗ  ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ THN KYRIAKH 8 MAIOY ΚΑΙ ΩΡΑ 10:30ΠΜ .
Απαιτούμε ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΣΤΩΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΙΧ.ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ
Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΑΚΗ - ΦΑΖΟΥ
 
 
 
 
 

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



Κάθε 1 του Μάη η σκέψη τρέχει σε όλους τους αγωνιστές της ζωής.
Είναι μέρα που θυμίζει τιμημενους και γεμάτους θυσίες αγώνες,για την καταξίωση και την πρόοδο της ανθρωπότητας. ..

Καλούμε όλα τα μέλη μας να τιμήσουμε την μνήμη τους.

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10:30 ΠΜ
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ 2016

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ






Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου σας εύχονται:

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ   ΚΑΙ  ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Το Άγιο Φώς της Ανάστασης,ας φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας, να  καθοδηγεί την κάθε σκέψη μας  για να βλέπουμε μπροστά με ελπίδα και  γύρω μας με αγάπη και  αλληλεγγύη.

Καλή Ανάσταση!
Καλή  τουριστική σαιζόν με υγεία και δύναμη .

Ο Πρόεδρος                    
Μιχ.Γαρεφαλάκης               

Η Γεν. Γραμματέας
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού  

Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Προσλήψεις με τη νέα σύμβαση εργασίας για όλους τους ξενοδοχοϋπαλλήλους του Νομού Λασιθίου

Στην Αθήνα μετέβησαν χθες ο Πρόεδρος Μιχάλης Γαρεφαλάκης και η Γραμματέας Μαρία Φαζού του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Λασιθίου, προκειμένου να καταθέσουν το υπογεγραμμένο και από την Ένωση Ξενοδόχων Ιεράπετρας και Ν.Α. Κρήτης προσάρτημα της τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας που θα ισχύσει για τα ξενοδοχεία στο Νομό Λασιθίου τη διετία 2016 και 2017.
Εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για τη θετική έκβαση της διαπραγμάτευσης και στην Ιεράπετρα, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Λασιθίου τόνισαν ότι «το σπουδαιότερο είναι ότι υπό τις παρούσες, εξαιρετικά δύσκολες και ρευστές εξελίξεις για τη ρύθμιση γενικά των εργασιακών σχέσεων πανελλαδικά,  οι Λασιθιώτες ξενοδοχοϋπάλληλοι μπόρεσαν να ανανεώσουν μια σύμβαση για την επόμενη διετία, ένα σταθερό δηλαδή πλαίσιο, που ως σημείο αναφοράς θα τους προστατεύσει από καταστρατηγήσεις και αυθαιρεσίες και θα τους δώσει ένα εργαλείο υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν προβλήματα από πλευράς της εργοδοσίας, γιατί τέτοια προβλήματα υπήρχαν και υπάρχουν πάντα στον ιδιωτικό τομέα.
Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι της διοίκησης του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Λασιθίου μετέβησαν στο Υπουργείο Εργασίας και κατέθεσαν την τοπική συλλογική σύμβαση, ένα 24ωρο πριν την εκπνοή της μετενέργειας της προηγούμενης σύμβασης, ώστε αυτόματα να ξεκινήσει η ισχύς της νέας σύμβασης και όσες προσλήψεις θα γίνονται από 1 Απριλίου να γίνονται εντός του πλαισίου που ορίζει η νέα τοπική σύμβαση.
Σημειώνεται ότι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι που έχουν καταθέσει στο σωματείο τους αιτήσεις επαναπρόσληψης για τη νέα τουριστική περίοδο, θα πρέπει τα ξενοδοχεία να τους επαναπροσλάβουν μέχρι τις 25 Μαΐου, υποχρεωτικά.

Υπεγράφη και στην Ιεράπετρα η τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας με τους ξενοδοχοϋπαλλήλους



Υπεγράφη χθες και από την Ένωση Ξενοδόχων Ιεράπετρας και Ν.Α. Κρήτης η τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας με τους ξενοδοχοϋπαλλήλους. Υπενθυμίζουμε ότι η υπογραφή από τους ξενοδόχους της Ιεράπετρας εκκρεμούσε, μετά την πρόσφατη υπογραφή της από τις άλλες δύο Ενώσεις Ξενοδόχων του Νομού Λασιθίου, αφού η διοίκηση της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρα είχε ζητήσει προθεσμία μέχρι τις 30 Μαρτίου, για να διαβουλευτεί με τα μέλη της και να αποφασίσει τελικά.
Εξ άλλου είχε προηγηθεί και σχετική παρέμβαση του Μεσολαβητή που είχε οριστεί από τον ΟΜΕΔ, ο οποίος θεωρούσε ιδιάζουσα την περίπτωση, να εφαρμόζεται η τοπική σύμβαση στον ξενοδοχειακό κλάδο στα 2/3 του Νομού Λασιθίου και να μην εφαρμόζεται στο 1/3 του…

Υπεγράφη τοπική σύμβαση εργασίας μεταξύ ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων του Ν. Λασιθίου

Ένα εικοσιτετράωρο πριν την έλευση του Μεσολαβητή, που είχε οριστεί με κλήρωση από τον Οργανισμό Μεσολάβησης – Διαιτησίας για να ξεκινήσει τη διαδικασία μεσολάβησης, οι ξενοδόχοι και οι ξενοδοχοϋπάλληλοι κατέληξαν στην υπογραφή νέας τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, με διετή διάρκεια.
Χθες το απόγευμα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Νομού Λασιθίου Εμμ. Βαρκαράκης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σητείας Ιωαν. Κακουράκης συναντήθηκαν στον Άγιο Νικόλαο με τους Προέδρους των Συνδέσμων Ξενοδοχοϋπαλλήλων Λασιθίου Μιχ. Γαρεφαλάκη και Ιεράπετρας και Περιχώρων Άννα Φανουράκη και υπέγραψαν τη νέα τοπική συλλογική σύμβαση. Η υπογραφή έγινε στο ξενοδοχείο «Μίνως Μπητς», παρουσία της Αντιπροέδρου του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ν. Λασιθίου κ. Τζίνας Μαμιδάκη. Στη συνάντηση δεν προσήλθε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρας και Ν.Α. Κρήτης Γιώργος Βαρδάκης.
Η νέα σύμβαση προβλέπει διατήρηση της προηγούμενης τοπικής συλλογικής σύμβασης χωρίς αύξηση στις αποδοχές των ξενοδοχοϋπαλλήλων για τη διετία 2016 και 2017. Διατηρεί το σύνολο σχεδόν των θεσμικών δικαιωμάτων που είχαν κερδίσει οι ξενοδοχοϋπάλληλοι σε βάθος χρόνου και τα οποία είναι και τα βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν το καθεστώς εργασίας και εν μέρει τις συνολικές οικονομικές απολαβές τους.
Οι μόνες διαφοροποιήσεις σε ό,τι αφορά τα θεσμικά, είναι η απάλειψη της υποχρέωσης ξενοδοχειακής επιχείρησης κάτω των 30 δωματίων για καταβολή επιδόματος μεταφοράς των ξενοδοχοϋπαλλήλων καθώς και η κατάργηση γενικά του επιδόματος οθόνης που ανερχόταν στο 2% του μισθού όσων χειρίζονται Η/Υ.

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

sse copyΕνημέρωση Σωματείων για την εφαρμογή της ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων...

Συναδέλφισσες – οι,
Θέλουμε να σας επιστήσουμε την προσοχή στο θέμα της εφαρμογής της ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων για την οποία προχωρήσαμε πρόσφατα σε αίτηση κήρυξης της ως γενικώς υποχρεωτικής στον Υπουργό Εργασίας, αίτημα που απορρίφτηκε αφού οι υπηρεσίες του Υπουργείου επικαλέσθηκαν το Μνημόνιο.
Την τυπική αυτή κίνηση που η Ομοσπονδία κάνει κάθε φορά που υπογράφει την ανανέωση της Σύμβασης ζητώντας την κήρυξη ως υποχρεωτικής για να εφαρμόζεται και από όσα ξενοδοχεία δεν είναι μέλη των Ενώσεων Ξενοδόχων, εκμεταλλεύτηκαν ορισμένα έντυπα στα όρια της προβοκάτσιας, αφήνοντας υπαινιγμούς ότι η Σύμβαση καταργήθηκε (!) από το Υπουργείο, με αποτέλεσμα να το επικαλούνται και ορισμένοι εργοδότες για να βρουν αφορμή να αποφύγουν την εφαρμογή της.
Οφείλουν όλοι να γνωρίζουν και προς αυτή την κατεύθυνση να ενημερώνετε τους συναδέλφους εργαζόμενους:
Η ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων όπως και τα προηγούμενα μνημονιακά χρόνια εφαρμόζεται από όσους εργοδότες είναι μέλη των Ενώσεων Ξενοδόχων και νομιμοποιείται στη μη εφαρμογή όποιος εργοδότης διεγράφη από την Ένωση πριν τις 31.12.2015.
Κατ' αναλογία αρκετοί εργοδότες πλέον επιζητούν και από τη δική μας πλευρά για να εφαρμόσουν την Σύμβαση αν είμαστε μέλη στα Σωματεία μας. Γιαυτό ενημερώστε ευρέως όλοι οι εργαζόμενοι στην περιοχή σας να εγγράφονται στο οικείο Σωματείο και εφόσον τους ζητηθεί να δηλώνουν την ιδιότητα του μέλους.
Ξεκαθαρίζουμε η Σύμβαση δεσμεύει την ΠΟΞ και την ΠΟΕΕ-ΥΤΕ και δεν σχετίζεται όσον αφορά τα μέλη από την απόρριψη του αιτήματος επέκτασης της από τον Υπουργό Εργασίας.

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Η 8η του Μάρτη είναι μέρα σύμβολο. Είναι μέρα που θυμίζει τιμημένους και γεμάτους θυσίες αγώνες για την καταξίωση και την πρόοδο της γυναίκας, για την καταξίωση και την πρόοδο της ανθρωπότητας. Γιατί η ανθρωπότητα δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει σε εκείνο το ποθούμενο επίπεδο πολιτισμού και δημοκρατίας, αν πρώτα δεν εξαλείψει στην πράξη κάθε μορφή καταπίεσης, κάθε μορφή διάκρισης και προκατάληψης σε βάρος της γυναίκας.
O 20ός αιώνας υπήρξε ο αιώνας των κοσμογονικών αλλαγών για τη «γυναικεία υπόθεση». Οι γυναίκες απέκτησαν δικαίωμα ψήφου και πρωταγωνίστησαν στη σεξουαλική απελευθέρωση. Βρέθηκαν στα μεγαλύτερα αξιώματα, αλλά πλήρωσαν και το βαρύ τίμημα της παγκοσμιοποίησης. Οι γυναίκες όμως ποτέ δεν έπαψαν να αγωνίζονται και ούτε θα το κάνουν. Κάθε 8η του Μάρτη η σκέψη τρέχει στις πρωτοπόρες αγωνίστριες των υφαντουργείων της Νέας Υόρκης, που το 1857 ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας καλύτερους όρους εργασίας, καλύτερο μεροκάματο.
Κάθε 8η του Μάρτη η σκέψη τρέχει σε όλες τις αγωνίστριες της ζωής, στις μάνες, τις κόρες, τις αδελφές. Στις γυναίκες που αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν αστείρευτη πηγή έμπνευσης και δημιουργίας και που με το χαμόγελό τους συνεχίζουν να υπενθυμίζουν ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο…
«Χαμόγελο γυναίκας»
Χαμογέλα γυναίκα
να χαμογελάς πάντα στη ζωή
ακόμα κι αν αυτή δε σου χαμογελάει
χαμογέλα στους χαμένους έρωτες
χαμογέλα στους πόνους σου, χαμογέλα παντού.
Το δικό σου χαμόγελο θα είναι:
Φως στο δρόμο σου
φάρος για τους χαμένους ταξιδευτές.
Το χαμόγελό σου θα είναι:
Ενα μητρικό φιλί
ένα καρδιοχτύπι για τους αγαπημένους σου
μια αχτίνα του ήλιου για όλους.
Alda Merini