Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αναβάθμιση και σωστή παροχή δωρεάν δημόσιας υγείας.

Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν. Λασιθίου



                   Αναβάθμιση και σωστή παροχή δωρεάν δημόσιας υγείας.



 Ο Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν. Λασιθίου καταδικάζει τις συνεχείς μεθοδεύσεις για την απαξίωση του νοσοκομείου Αγ. Νικολάου καθώς και των υπόλοιπων νοσοκομείων του Νομού. Σε ένα Νομό κατ' εξοχή τουριστικό, η σωστή νοσοκομειακή υποδομή παίζει καθοριστικό ρόλο για τους υποψήφιους επισκέπτες. Όμως, πέρα από αυτό δεν μπορεί ο Νομός Λασιθίου, με τις ιδιαιτερότητες που έχει και το κακό οδικό δίκτυο, να μην εξασφαλίζει τη σωστή δωρεάν νοσοκομειακή περίθαλψη σε όλους τους κατοίκους.

                          Όχι στην υποβάθμιση του νοσοκομείου  Αγίου Νικολάου.

                          Όχι στην υποβάθμιση κανενός νοσοκομείου του Νομού.



Συγκέντρωση την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου και ώρα 12 το μεσημέρι στην πλατεία Αγ. Νικολάου.

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο Πρόεδρος
Μιχ.Γαρεφαλάκης

Η.Γεν.Γραμματέας
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ - ΑΥΞΗΣΗ ΕΝΣΗΜΩΝ ΑΠΟ 200 ΣΕ 230 ΦΕΤΟΣ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ
 

Οι εργαζόμενοι στον κλάδο μας βιώνουν με οδυνηρό τρόπο τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών.Η μάχη το περασμένο καλοκαίρι για την τροποποίηση του Ν. 3986/2011 που προέβλεπε την περικοπή του επιδόματος ανεργίας έφερε ως αποτέλεσμα επιδότηση για 3,5 μήνες μετά από πολλές πιέσεις και αγώνα. Συνεχίζουμε  να πιέζουμε και ζητούμε επιμήκυνση του χρόνου καταβολής του επιδόματος ανεργίας και τη διαμόρφωση του στο παλιό καθεστώς.
Αυτό που πετύχαμε φέτος κατόπιν πολλών  συναντήσεων με τους αρμοδίους Υφυπουργούς είναι η αύξηση των ενσήμων από 200 σε 230.Έτσι λοιπόν δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους εργαζόμενους του κλάδου να πάρουν  επίδομα ανεργίας φέτος κάτι που ήταν απαγορευτικό τον περασμένο χρόνο.
Όλοι οι εποχιακά εργαζόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν κανονικά τα δικαιολογητικά τους στον ΟΑΕΔ.
Ο Πρόεδρος
Μιχ.Γαρεφαλάκης

Η. Γεν. Γραμματέας
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ 25/09/2014 ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΝΑ ΣΥΓΚΛΗΘΕΙ Η ΕΚΛΟΓΙΚΗ - ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/10/2014 ΚΑΙ ΩΡΑ 19:00 ΜΜ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Ν ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΛΕΥΚΩΝ ΟΡΕΩΝ 3.
Η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:
α) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ.
β) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
γ) ΕΚΛΟΓΗ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΙΧ. ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ
Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΑΚΗ - ΦΑΖΟΥ

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014


Ταμείο ανεργίας με 230 ένσημα.

Μόλις ανακοινώθηκε ότι ψηφίστηκε σε τροπολογία Λοβέρδου η αύξηση στο πλαφόν των ενσήμων για όσους θα δικαιούνται να εισαχθούν στο ταμείο ανεργίας. 

Όπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου του νομού Μανόλης Πεπόπης το πλαφόν των 200 ενσήμων γίνεται 230 ένσημα δίνοντας έτσι ουσιαστικά σε όλους το δικαίωμα να εισαχθούν στο ταμείο ανεργίας. 

Δεν αποκλείεται δε εντός των επόμενων ημερών να ανακοινωθεί και η αύξηση στην διάρκεια επίδοσης το επιδόματος από τρείς σε τέσσερεις μήνες.
ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ-ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΕΝΣΗΜΩΝ

ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΡΗΤΗΣ -ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΡΗΤΗΣ -ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΗΤΗΣ.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ:
· Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Βρούτση Ιωάννη
· Υφυπουργούς Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Κεγκέρογλου Βασίλειο , κ.Πλακιωτάκη Ιωάννη & κ.Μπέζα Αντώνιο

 Κύριοι, σε λίγες μέρες απολύονται οι συνάδελφοι μας οι οποίοι εργάζονται σε τουριστικές επιχειρήσεις. Οι τελευταίες συμβάσεις, μας υποχρέωσαν, σε μισθούς πείνας. Έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας για μας. Υπερφορολόγηση , χαμένο εισόδημα, 40% με 50% ανεργία δημιουργούν συνθήκες πραγματικά τραγικές .

Το 2013 με το επίδομα ανεργίας να περιορίζεται στους 3 μήνες, οι εποχικά απασχολούμενοι δεν κατάφεραν να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες τους, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στα Κοινωνικά Παντοπωλεία, Κοινωνικά Ιατρεία και Φαρμακεία.

Σε κάθε όμως περίπτωση δεν μπορείτε να νομοθετείτε τιμωρώντας τους εργαζόμενους. Επιτακτική ανάγκη είναι η επαναφορά του ταμείου Ανεργίας χωρίς καμία περικοπή και περιορισμό στον αριθμό των ενσήμων.

Είναι αδιανόητο πλέον να παίζεται όχι μόνο με την αξιοπρέπεια μας αλλά ακόμα και με την ίδια μας τη ζωή.

 ΕΡΓΑΤΙΚΑ  ΚΕΝΤΡΑ ΚΡΗΤΗΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΡΗΤΗΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ-ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΕΝΣΗΜΩΝ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΡΗΤΗΣ -ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΡΗΤΗΣ -ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕ...ΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΗΤΗΣ.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ:
· Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Βρούτση Ιωάννη
· Υφυπουργούς Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Κεγκέρογλου Βασίλειο , κ.Πλακιωτάκη Ιωάννη & κ.Μπέζα Αντώνιο
Κύριοι, σε λίγες μέρες απολύονται οι συνάδελφοι μας οι οποίοι εργάζονται σε τουριστικές επιχειρήσεις. Οι τελευταίες συμβάσεις, μας υποχρέωσαν, σε μισθούς πείνας. Έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας για μας. Υπερφορολόγηση , χαμένο εισόδημα, 40% με 50% ανεργία δημιουργούν συνθήκες πραγματικά τραγικές .
Το 2013 με το επίδομα ανεργίας να περιορίζεται στους 3 μήνες, οι εποχικά απασχολούμενοι δεν κατάφεραν να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες τους, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στα Κοινωνικά Παντοπωλεία, Κοινωνικά Ιατρεία και Φαρμακεία.
Σε κάθε όμως περίπτωση δεν μπορείτε να νομοθετείτε τιμωρώντας τους εργαζόμενους. Επιτακτική ανάγκη είναι η επαναφορά του ταμείου Ανεργίας χωρίς καμία περικοπή και περιορισμό στον αριθμό των ενσήμων.
Είναι αδιανόητο πλέον να παίζεται όχι μόνο με την αξιοπρέπεια μας αλλά ακόμα και με την ίδια μας τη ζωή.
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΡΗΤΗΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΡΗΤΗΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΗΤΗΣ

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Ενημέρωση του ΟΑΕΔ για το οικογενεια​κό επίδομα - Ποιες είναι οι προϋποθέσε​ις και τα δικαιολογη​τικά

Από τη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου οι ενδιαφερόμενοι (αφορά σε 300.000 οικογένειες περίπου) θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις και από την 1 Οκτωβρίου 2014 όσοι έχουν 1 παιδί, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας κατάθεσης αίτησης για το οικογενειακό επίδομα του 2014 έχει οριστεί η 31 Ιανουαρίου 2015.

Υπενθυμίζεται ότι όσοι έχουν από 3 παιδιά και πάνω άρχισαν να υποβάλλουν αιτήσεις από τις 14 Ιουλίου.
Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά που κατατίθενται μέσω εργοδότη, ΚΕΠ ή ταχυδρομείου θα παραλαμβάνονται από τις Υπηρεσίες ανεξάρτητα από των αριθμό παιδιών.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι η τελευταία χρονιά που χορηγείται από τον ΟΑΕΔ το οικογενειακό επίδομα, έστω και «πετσοκομένο» κατά 50%
Προϋποθέσεις για τη λήψη του οικογενειακού επιδόματος είναι:
- Η πραγματοποίηση από τον/την δικαιούχο τουλάχιστον 50 ημερών εργασίας κατά το προηγούμενο της επιδότησης ημερολογιακό έτος, για τις οποίες να έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες εισφορές υπέρ του Δ.Λ.Ο.Ε.Μ.
- Η τουλάχιστον δίμηνη τακτική επιδότηση λόγω ανεργίας.
- Δίμηνη συνεχής ανικανότητα για εργασία
- Τουλάχιστον δίμηνη αποχή από την εργασία λόγω άδειας κυοφορίας –λοχείας
Τα παιδιά για τα οποία καταβάλλεται επίδομα, πρέπει:
α) να έχουν ηλικία μέχρι 18 ετών ή μέχρι 22 ετών αν σπουδάζουν
β) αν είναι ανίκανα για εργασία, για όσο χρόνο διαρκεί η ανικανότητα
γ) να είναι άγαμα
δ) να διαμένουν στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι ενδιαφερόμενοι είναι:
- Βεβαίωση του εργοδότη υπογεγραμμένη και σφραγισμένη από αυτόν (συνημμένο υπόδειγμα στο παράρτημα της παρούσας εγκυκλίου). Τονίζεται ότι τη βεβαίωση Εργοδότη θα προσκομίζουν μόνον οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό, όχι οι ημερομίσθιοι (π.χ. οικοδόμοι, εργάτες στη ζώνη Περάματος).
- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, (και αυτεπάγγελτη αναζήτηση) για την χορήγηση του επιδόματος τρίτου παιδιού (μόνο από νέους δικαιούχους)
- Κοινή υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρεται ποιος από τους δύο θα εισπράξει το επίδομα, αν είναι δικαιούχοι του επιδόματος και οι δύο σύζυγοι. Στην περίπτωση αυτή θα αναγράφονται απαραίτητα ο Αριθμός Μητρώου του ασφαλιστικού φορέα και ο Α.Φ.Μ. και των δύο συζύγων.
Οι οικογενειάρχες θα πρέπει όταν υποβάλλουν την αίτηση να επιδεικνύουν και ορισμένα δικαιολογητικά όπως:
- Ο αριθμός μητρώου του ΙΚΑ του δικαιούχου, με βάση τον οποίο αναζητούνται οι ημέρες ασφάλισής του εντός του έτους 2013,Τονίζεται ότι η ως άνω διαδικασία αφορά και στους ασφαλισμένους που καταθέτουν αίτηση για τη λήψη του οικογενειακού επιδόματος μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
- Το οικογενειακό Βιβλιάριο Ασθενείας των παιδιών, όπου φαίνεται η θεώρησή του από τον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα για το τρέχον έτος (Ι.Κ.Α., Δημόσιο, Ο.Α.Ε.Ε., Τ.Σ.Α. κ.λ.π.).
- Δελτίο Ταυτότητας
- Βιβλιάριο ΕΤΕ με λογαριασμό ΙΒΑΝ, στο οποίο θα εμφανίζεται το ονοματεπώνυμο του ενδιαφερόμενου ως πρώτου δικαιούχου.

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Προβληματισμός και για το επίδομα ανεργίας





Το επίδομα ανεργίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων, αλλά και η τύχη των εργατικών κατοικιών και άλλων υποδομών όπως το Πολυϊατρείο ΙΚΑ, που απ' ότι φαίνεται ο Ν. Λασιθίου πρέπει πλέον να ξεχάσει, απασχόλησαν τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο ταξίδι τους στην Αθήνα. Ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου Μανόλης Πεπόνης, μαζί με τον Πρόεδρο Μιχάλη Γαρεφαλάκη και τη Γραμματέα του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Αντιπρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Μαρία Φαζού συναντήθηκαν με το Λασιθιώτη Υφυπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και συζήτησαν θέματα της αρμοδιότητάς του.
Στον κ. Πλακιωτάκη έθεσαν επίσης το θέμα του επιδόματος Ανεργίας, παρουσία και του Διοικητή του ΟΑΕΔ κ. Αμπατζόγλου. Ο διοικητής ανέφερε ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με την περυσινή διαδικασία, δηλαδή τα 200 ένσημα «οροφή» για να παίρνει κάποιος το επίδομα και οι τρεις μήνες (συν μισός μήνας που αντιστοιχεί στο δώρο Χριστουγέννων).
Ο κ. Πεπόνης ενημέρωσε ότι τα τέσσερα Εργατικά Κέντρα της Κρήτης προγραμματίζουν νέα κοινή σύσκεψη με τα σωματεία των ξενοδοχοϋπαλλήλων κ.α., προκειμένου να διεκδικήσουν την αύξηση του πλαφόν των 200 ενσήμων, μιας και έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι από τους εργοδότες τους να μην τους παίρνουν πάνω από 200 ένσημα, για να μη χάσουν το Ταμείο Ανεργίας. Αυτό «βόλευε» και τους εργοδότες, με αποτέλεσμα την ευρεία εισφοροδιαφυγή και εξάπλωση του φαινομένου της ανασφάλιστης εργασίας, τόνισε ο κ. Πεπόνης.
Επίσης ζήτησαν από τον Διοικητή του ΟΑΕΔ να αυξηθεί ο χρόνος που θα χορηγείται το επίδομα ανεργίας, γιατί 3,5 μήνες δεν είναι επαρκής ενίσχυση των εργαζομένων, μιας και ο μεγαλύτερος αριθμός όσων παίρνουν το επίδομα, δεν εργάζονται περισσότερο από 4 μήνες το χρόνο!

Η ανακαίνιση
του Εργατικού Κέντρου
Ευχάριστη είδηση έδωσε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ στους εκπροσώπους του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου, τους οποίους πληροφόρησε ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάθεση σε εργολάβο του έργου ανακαίνισης του κτιρίου του Εργατικού Κέντρου και μάλιστα εγκρίθηκε η εργολαβία και από το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ. Οι εργασίες αναμένεται ότι θα ξεκινήσουν μέχρι τέλος Αυγούστου.
Ξεχάστε τα!
Το δυσάρεστο αφορά την τύχη των προνοιακού χαρακτήρα υποδομών που μπλοκαρίστηκαν με την απαρχή της οικονομικής κρίσης και τη δραματική περικοπή των δημοσίων επενδύσεων. Δηλαδή, των νέων Εργατικών Κατοικιών στον Άγιο Νικόλαο, την αγορά οικόπεδου για Εργατικές Κατοικίες στην Ιεράπετρα, την κατασκευή του Πολυϊατρείου ΙΚΑ στον Άγιο Νικόλαο, του βρεφονηπιακού σταθμού κλπ.
«Δυστυχώς υπήρξε κατηγορηματικός στη δήλωση που έκανε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, ο οποίος τόνισε ότι όλα αυτά έχουν τελειώσει με την υπογραφή του πρώτου μνημονίου, που επέφερε και την κατάργηση των οργανισμών της Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας...», μας είπε ο κ. Πεπόνης.

Δέσμευση για εξασφάλιση Επιθεωρητών Εργασίας στο Ν. Λασιθίου













Σοβαρή πιθανότητα υπάρχει να εξασφαλιστούν ένας - δύο μόνιμοι επιθεωρητές, από την «Κινητικότητα» των υπαλλήλων του δημοσίου, μέσα στους επόμενους δύο μήνες και έτσι η Επιθεώρηση Εργασίας Λασιθίου να εξασφαλίσει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί τους ελέγχους που απαιτούνται, για την πάταξη της παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας. Αυτό διαβεβαίωσε ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας Κων. Πανταζής τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου Εμμ. Πεπόνη.
Για το θέμα είχε επικοινωνία με τον Ειδικό Γραμματέα και ο Υφυπουργός Εργασίας Γιάννης Πλακιωτάκης. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι αναγνωρίζεται το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Νομός Λασιθίου από την υποστελέχωση της Επιθεώρησης Εργασίας και στο μεσοδιάστημα, μέχρι την τοποθέτηση των μόνιμων επιθεωρητών, υπήρξε δέσμευση του κ. Πανταζή ότι θα στείλει δύο επιθεωρητές για να παραμείνουν για τους κρίσιμους επόμενους δύο μήνες, εφόσον του Υπουργείο Εργασίας εγκρίνει το αναγκαίο κονδύλι.
Στην αναγνώριση του προβλήματος για το νομό μας συνέβαλε και το γεγονός ότι την περασμένη Τετάρτη δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία του συστήματος «Εργάνη» του υπουργείου, που έδειχναν το Λασίθι στις έξι περιοχές της Ελλάδας, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου να έχει περισσότερες απολύσεις από προσλήψεις..!
Στόχος είναι η Επιθεώρηση Εργασίας Λασιθίου να αποκτήσει συνολικά τέσσερις μόνιμους επιθεωρητές εργασίας.

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Δωρεάν διακοπές
Την επόμενη Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2014, εκτός απροόπτου, αρχίζει η υποβολή αιτήσεων για όσους θέλουν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα για τον κοινωνικό τουρισμό του ΟΑΕΔ. 
Τα εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού θα δοθούν σε 120.000 δικαιούχους και το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από την 1η Αυγούστου 2014 έως και τις 30 Μαΐου 2015. Σύμφωνα με το dikaiologitika.gr την Δευτέρα θα ανοίξει η εφαρμογή στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ για τις ηλεκτρονικές αιτήσεις των δικαιούχων.

Ποιοι είναι «Δικαιούχοι» του προγράμματος
  • Εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που έχουν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
  • Άνεργοι που κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος έχουν λάβει τακτική επιδότηση ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις του ΟΑΕΔ διάρκειας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα),
  • Άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.
Ποιοι είναι οι «ωφελούμενοι» του προγράμματος
  • Τα άνω των πέντε ετών προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα.
  • Τα άνω των πέντε ετών τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, τα οποία έχουν ίδια ασφάλιση λόγω σπουδών ή αναπηρίας, όπως αυτά αποδεικνύονται είτε από πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης είτε αυτεπαγγέλτως.
  • Τα προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα.
  • Οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται από αυτούς, όπως αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα.
  • Οι συνοδοί δικαιούχων ή ωφελουμένων ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, και μόνο στην περίπτωση που η αναγκαιότητα συνοδείας προκύπτει από το νόμο και αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση (όταν απαιτείται).


Πηγή: http://www.iefimerida.gr/node/162705#ixzz373iQ0ikR

Νομοσχέδιο Υπουργείου Τουρισμού









ΘΕΣΕΙΣ της Ομοσπονδίας μας όπως κατατέθηκαν στη ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΟΥ σχετικά με το σχέδιο Νόμου του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ«Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις»....
 Αθήνα Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014
Προς
Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
Με αφορμή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις».
θέλουμε με έμφαση να σας δηλώσουμε το έντονο και συνεχές ενδιαφέρον μας για τον ιδιαίτερο ρόλο που διαδραματίζει η εκπαίδευση, η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση στην ανάπτυξη των παραγωγικών τομέων της οικονομίας μας και ιδιαίτερα του Τουρισμού.
Αποτελεί πάγια θέση μας ότι η εκπαίδευση, η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελούν το σημαντικότερο και αναντικατάστατο εργαλείο για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών με δεδομένη την προστιθέμενη αξία και όφελος για τους εργαζόμενους, την οικονομία και την κοινωνία. Η συνολική αυτή προσπάθεια απαιτεί την ειλικρινή και έμπρακτη υποστήριξη τόσο θεσμικά όσο και οικονομικά, κατ' αρχήν από την Πολιτεία αλλά και από τους κοινωνικούς εταίρους στο βαθμό που τους αφορά.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας σε θεσμικά όργανα που διαμορφώνουν πολιτικές για τα θέματα της εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και του ενδιαφέροντός μας για την διασύνδεση τους με τις ανάγκες της εργασίας και της λειτουργίας των επιχειρήσεων, δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί για την εκπαίδευση και κατάρτιση στον τουριστικό τομέα, αντί να ενδυναμώνει και να ενισχύει την τουριστική εκπαίδευση, αντίθετα την αποδυναμώνει και παράλληλα υπονομεύει ευθέως την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.
Η περίπτωση της «κατάρτισης» των ανέργων στον τουριστικό τομέα μέσω των περίφημων Voucher, αύξησε τα ποσοστά παραβατικότητας και δημιούργησε αναστάτωση στην κοινωνία με σοβαρές συνέπειες τόσο στους εργαζόμενους στον κλάδο όσο και στην ποιότητα του τουριστικού προϊόντος. Δυστυχώς αποδείχθηκε ότι λειτουργεί ως μηχανισμός υποκατάστασης και αντικατάστασης της εργασίας και έχουμε την πεποίθηση ότι συμφωνείτε ότι αυτό δεν είναι ο θεμιτός σκοπός.
Όλες αυτές οι πολιτικές που αφορούν την εκπαίδευση την κατάρτιση και την σύνδεσή της με τη παροχή τουριστικών υπηρεσιών όπως και η πολιτική απασχόλησης στον τουρισμό, απαιτούν γενικότερες συντονισμένες πολιτικές και στρατηγικές οι οποίες θα είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης και συμφωνίας της Πολιτείας των εργαζομένων και εργοδοτών ώστε να διασφαλίζεται η κοινή εμπιστοσύνη τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην υλοποίησή τους. Για το θέμα αυτό θα επανέλθουμε σύντομα με συγκεκριμένες προτάσεις .
Τα τμήματα μετεκπαίδευσης μισθωτών τουριστικών επαγγελμάτων, παρά τα επί μέρους προβλήματα που παρουσιάζονται στην υλοποίησή τους και την απαιτούμενη βελτίωση του περιεχομένου των προγραμμάτων μετεκπαίδευσης, αποτελούν το μοναδικό εκπαιδευτικό θεσμό που αφορά τους εργαζόμενους και στοχεύουν στην βελτίωση και ανάπτυξη των προσόντων τους. Ένας από τους βασικούς πυλώνες της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης είναι η προστασία του ανθρώπινου δυναμικού από παραβατικές συμπεριφορές και η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών του, προκειμένου η χώρα να ενισχύσει το διεθνές ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό απαιτείται να αποτελέσει αναπτυξιακή προτεραιότητα για τον ελληνικό τουρισμό και είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την βελτίωση της παραγωγικότητας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Επειδή ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα που επικεντρώνεται στον άνθρωπο, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που κάνει ή μπορεί να κάνει την διαφορά στην τουριστική μας οικονομία. Τα τμήματα μετεκπαίδευσης διαχρονικά έδωσαν σημαντικά αποτελέσματα στην οργάνωση και στη βελτίωση της κουλτούρας και νοοτροπίας εξυπηρέτησης των πελατών σε τύπο και ουσία. Στη βάση αυτή έχει υποχρέωση το κράτος σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους να στηρίξει και να βελτιώσει την μετεκπαίδευση των εργαζομένων με στόχο την βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος. Για το συγκεκριμένο θέμα, σας δηλώνουμε ότι μπορούμε εμπράκτως να συμβάλουμε μέσω του Ινστιτούτου Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των τμημάτων μετεκπαίδευσης των εργαζομένων.
Θεωρούμε κατ' αρχήν θετική εξέλιξη την αναφορά του σχεδίου νόμου σχετικά με την χρηματοδότηση των τμημάτων μετεκπαίδευσης των μισθωτών τουριστικών επαγγελμάτων από τον τακτικό προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα η σχετική παράγραφος αναφέρει «....προκαλείται επί του κρατικού προϋπολογισμού, ενδεχόμενη ετήσια δαπάνη από τη δυνατότητα χρηματοδότησης από πόρους του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Τουρισμού .... κ.λπ.». Το σημείο που μας προβληματίζει είναι οι λέξεις «ενδεχόμενη» και «δυνατότητα», οι οποίες δημιουργούν εύλογα το ερώτημα, τι γίνεται σε περίπτωση που δεν δύναται ή δεν επιθυμεί (και τελικά δεν δύναται) η εκάστοτε, μετά από σας, πολιτική ηγεσία να λειτουργήσει τα τμήματα αυτά και τι θα επακολουθήσει. Ουσιαστικά θα διακοπεί η λειτουργία των τμημάτων και θα μηδενιστεί κάθε επιμορφωτική δραστηριότητα για τους εργαζόμενους στο κλάδο. Δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα έχουν ισχύ και θα καθορίζουν την πολιτική στον τομέα αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, προτείνουμε να απαλειφθούν οι λέξεις «ενδεχόμενη» και «δυνατότητα» ώστε να υπάρχει η οφειλόμενη πολιτειακή εγγύηση στην συνέχιση της λειτουργίας των τμημάτων μετεκπαίδευσης.
Γνωρίζουμε πολύ καλά τις δυσκολίες που υπάρχουν στον σχεδιασμό, την οργάνωση, και στην υλοποίηση των τμημάτων αυτών που αφορούν κυρίως στην έκδοση κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για προσλήψεις εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, την ανεπάρκεια ιδιόκτητων εκπαιδευτικών χώρων του Υπουργείου – περιορίζεται μόνο σε τέσσερις πόλεις και δεν καλύπτει την εκφρασμένη ζήτηση εργαζομένων και από άλλες περιοχές έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος –, όπως και την δυσκολία οργάνωσης και σχεδιασμού προγραμμάτων χρηματοδότησης της μετεκπαίδευσης και από άλλες πηγές. Γνωρίζουμε επίσης τις γενικότερες οδηγίες σχετικά με τους οικονομικούς περιορισμούς στους τακτικούς προϋπολογισμούς των Υπουργείων που πρέπει να είναι μειούμενοι κατ' έτος, καθώς και την κατ' έτος μείωση των προσλήψεων εποχιακού προσωπικού.
Επειδή η εκφρασμένη βούληση από την πλευρά των εργαζομένων, μέσω της ΓΣΕΕ, είναι εμπράκτως να συμβάλουμε στην στήριξη των τμημάτων μετεκπαίδευσης και δεδομένου ότι τα προγράμματα αυτά αφορούν αποκλειστικά εργαζόμενους, προτείνουμε να συμπληρωθεί στη προαναφερόμενη διάταξη και η δυνατότητα υλοποίησης τμημάτων μετεκπαίδευσης από τους φορείς Δια βίου Μάθησης της ΓΣΕΕ, μετά από σχετική απόφασή σας και με πλήρη έλεγχο, εποπτεία και την χορήγηση των σχετικών τίτλων από το Υπουργείο σας όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος 1077/1980.
Το Υπουργείο Τουρισμού θα απαλλαχτεί από τις δυσκολίες που προαναφέραμε και θα μπορεί με περισσότερη επάρκεια σε χρόνο και προσωπικό να εποπτεύει και ελέγχει την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ διαθέτει ήδη πιστοποιημένη διαχειριστική επάρκεια για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από πηγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από Εθνικούς πόρους, διαθέτει πιστοποιημένες δομές Δια βίου μάθησης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας με επαρκές και κατάλληλο προσωπικό, διαθέτει επαρκές επιστημονικό προσωπικό για την ανίχνευση διαμόρφωση προτάσεων για τον σκοπό αυτό, από όλες τις χρηματοδοτικές ευρωπαϊκές πηγές εντός και εκτός Ελλάδος και τέλος διαθέτει πλήρη ικανότητα διαχείρισης και υλοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, προτείνουμε να προστεθεί στο τέλος της παρ.6 του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου πρόταση ως εξής:
« Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού δύναται να ανατίθεται η υλοποίηση τμημάτων μετεκπαίδευσης μισθωτών τουριστικών επαγγελμάτων στους φορείς Δια Βίου Μάθησης της Τριτοβάθμιας Οργάνωσης των Εργαζομένων. Η υλοποίηση των τμημάτων αυτών γίνεται υπό την εποπτεία και έλεγχο του Υπουργείου Τουρισμού. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες οργάνωσης και λειτουργίας των τμημάτων αυτών».
Με την πρότασή μας, εξασφαλίζεται μια εναλλακτική και ευέλικτη διαδικασία υλοποίησης των τμημάτων μετεκπαίδευσης των εργαζομένων, και συμπληρώνεται η σημαντική ρύθμιση που ήδη έχετε διατυπώσει στο σχέδιο νόμου.
Πέραν των ανωτέρω, το θέμα της εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού στον τουριστικό τομέα, όπως και εξ' αρχής σας δηλώσαμε εντάσσεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι η εκπαίδευση των εργαζομένων μπορεί να υλοποιείται από το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ το οποίο διαθέτει την απαραίτητη επάρκεια τόσο σε επίπεδο δομών όσο και σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.