Τετάρτη 12 Απριλίου 2023

Η διοίκηση του Συνδέσμου υπαλλήλων ξενοδοχείων νομού Λασιθίου εύχεται σε όλους τους συναδέλφους και φίλους καλό Πάσχα και καλή ανάσταση.

Σάββατο 8 Απριλίου 2023

 

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 

Είναι εμφανές ότι η Ελλάδα κατά την προηγούμενη τουριστική περίοδο ξεπέρασε κάθε προσδοκία ως προς το τουριστικό προϊόν του 2022. Κατά την προηγούμενη σεζόν, ο τουρισμός επιβεβαιώθηκε ότι αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας και μπορεί όχι απλώς να ενισχύει την εθνική οικονομία, αλλά και να της προσφέρει σημαντική στήριξη σε συνθήκες πολύ δύσκολες. Στον Νομό Λασιθίου η πληρότητα κατά την προηγούμενη τουριστική περίοδο ξεπέρασε το 95%, ενώ φέτος, η τουριστική περίοδος ξεκινά  νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και η χρόνια αυτή αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ αφίξεων. Ήδη  από τον Απρίλιο, πρώτο μήνα της τουριστικής σεζόν, η πληρότητα στα ξενοδοχεία φτάνει το 70%.

 Τα ιδιαίτερα υψηλά κέρδη που απέκτησαν οι ξενοδόχοι κατά την προηγούμενη τουριστική σεζόν και τα ακόμα υψηλότερα που θα αποκτήσουν από την ήδη πολλά υποσχόμενη τρέχουσα τουριστική περίοδο, οφείλονται στις σκληρές και αντίξοες συνθήκες εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων του Νομού μας. Έτσι, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως ο τουρισμός αποτελεί τον κλάδο εκείνο στον οποίο φανερώνονται όλες οι μεγάλες αντιθέσεις της τουριστικής καπιταλιστικής ανάπτυξης. Την ίδια ώρα, λοιπόν,  που σπάνε τα ρεκόρ των αφίξεων, των διανυκτερεύσεων και αντίστοιχα των καθαρών κερδών των τουριστικών μονάδων κτλ., βαθαίνει η ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, η απόλυτη και σχετική μείωση των μισθών, η μείωση του προσωπικού κ.α.. Οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία είναι αυτοί που πρώτοι «πληρώνουν το μάρμαρο» με προσαρμογή όλης τους της ζωής στις επιταγές των επιχειρηματικών ομίλων που τους απασχολούν όποτε, όπως και όπου θέλουν, χωρίς να γνωρίζουν τι θα γίνει την επόμενη μέρα. Για τον λόγο αυτό, κατά την προηγούμενη σεζόν ξενοδόχοι του νομού αναζητούσαν απεγνωσμένα προσωπικό, καθώς οι οικονομικές απολαβές των ξενοδοχοϋπαλλήλων ήταν πάρα πολύ χαμηλές συγκριτικά με την πολύωρη και εξαντλητική εργασίας τους.

Προς αντιμετώπιση των ανωτέρω φαινομένων και προς την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων του νομού μας , το σωματείο μας, ήδη από αρχές Ιανουαρίου 2023   έχοντας μια μακρά και επιτυχή  παράδοση στην σύναψη τοπικών κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τις εργοδοτικές οργανώσεις που υπάρχουν στον Νομό, προσκάλεσε  τους εκπροσώπους των ξενοδόχων που δραστηριοποιούνται στον νομό μας στις περιοχές Ιεράπετρας και Σητείας προκειμένου να υπογράψουμε συλλογική σύμβαση εργασίας που θα καθορίζει  τους όρους αμοιβής και εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων  την τρέχουσα τουριστική περίοδο.  Ενόψει της έλλειψης εκπροσώπησης όλων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή Αγίου Νικολάου και Ελούντας, κοινοποιήσαμε την πρόσκληση μας για τις διαπραγματεύσεις και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις άνω περιοχές, ώστε να ενημερωθούν για την εξελισσόμενη διαδικασία συλλογικών διαπραγματεύσεων , με την προτροπή  να δηλώσουν την προσχώρησή τους στην  συλλογική σύμβαση που θα συνάπταμε με τις εργοδοτικές οργανώσεις Σητείας και Ιεράπετρας.

 Παρά τις επίμονες προσπάθειές μας να διαπραγματευτούμε τους όρους αμοιβής και εργασίας μας, οι οποίοι χρόνο με τον χρόνο επιβαρύνονται  όλο και περισσότερο, καθιστώντας τον εργασιακό μας βίο δυσβάσταχτο,  οι εκπρόσωποι των ξενοδόχων, ήδη κατά την πρώτη συνάντησή μας είχαν καταστήσει παραπάνω  από σαφή την αρνητική τους στάση για  την σύναψη της συλλογικής σύμβασης εργασίας. Η αρνητική και αδιάλλακτη αυτή θέση τους, μας ανάγκασε να ζητήσουμε τις υπηρεσίες του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας , ευελπιστώντας ότι με την βοήθεια του Μεσολαβητή  να δοθεί   λύση σε όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας .

Προς δυσάρεστη, όμως , έκπληξή μας,  η σθεναρή άρνηση των εκπροσώπων των εργοδοτών έθεσε ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας μας αλλά και στην θέσπιση εργασιακής ειρήνης στον κλάδο. Μετά από πολύωρη σύσκεψη πέντε (5) ωρών με την διορισθείσα από τον ΟΜΕΔ Μεσολαβήτρια, οι εκπρόσωποι των εργοδοτών δήλωσαν ρητά και κατηγορηματικά  ότι δεν κρίνουν σκόπιμη την υπογραφή μιας τέτοιας σύμβασης, με την αιτιολογία ότι «Εφόσον οποιαδήποτε τοπική σύμβαση υπογράφεται δεν είναι υποχρεωτική σε όλο τον Νομό, είμαστε αντίθετοι στην υπογραφή , αφού μια τέτοια σύμβαση δεν θα εφαρμόζεται σε όλο τον Νομό».  Καθίσταται, βέβαια,  παραπάνω από σαφές ότι μια τέτοια  θέση παρακωλύει την εξέλιξη του θεσμού της  συλλογικής διαπραγμάτευσης και έρχεται σε αντίκρουση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και συμφερόντων των εργαζομένων ξενοδοχοϋπαλλήλων του  Νομού  μας.  

Κατόπιν των ανωτέρω,  εφόσον η περίοδος της μετενέργειας της τελευταίας τοπικής κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας έχει πλέον παρέλθει, το εργασιακό καθεστώς των ξενοδοχοϋπαλλήλων του Νομού μας διέπεται πλεον αποκλειστικά και μόνο από τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό. Αυτό σημαίνει ότι θα αμειβόμαστε πλέον με τα 700 €,  που είναι  οι καθαρές αποδοχές του  κατώτατου νομοθετημένου  μισθού,  για έξι ημέρες εργασία. Οποιοδήποτε παραπάνω  ποσό θα μας  καταβάλλεται κατά την ευχέρεια του εργοδότη, ο οποίος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να το ανακαλεί, αφού θα ισχυρίζεται ότι δεν υποχρεούται να καταβάλλει πάνω από τα 700 €, λόγω μη ύπαρξης τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Για άλλη μία φορά διαφάνηκε η πρόθεση των ξενοδόχων του Νομού  μας να κερδοσκοπούν και να επωφελούνται των καρπών της τουριστικής περιόδου σε βάρος της επίπονης και σκληρής εργασίας μας. Απόδειξη τούτου είναι η αδιάλλακτη στάση τους να υπογράψουν συλλογική σύμβαση εργασίας με αξιοπρεπείς όρους αμοιβής της εργασίας μας  και με αυτό τον τρόπο να καταστήσουν ελκυστικότερο το εργασιακό περιβάλλον στον χώρο των ξενοδοχείων.

Προς εξυπηρέτηση των κοινών μας συμφερόντων, καλούμε για μία τελευταία φορά τις εργοδοτικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον νομό μας, να συμπράξουν, προκειμένου να υπογραφεί η νέα τοπική κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας για την δίκαιη ανταμοιβή της σκληρής και επίπονης εργασίας που καλούμαστε να παρέχουμε ως ξενοδοχοϋπάλληλοι και αυτή να εφαρμοστεί από όλες τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Νομού μας

                                 

  

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  ΤΟΥ ΣYNΔEΣMOΥ YΠAΛΛHΛΩN ΞENOΔOXEIΩN N.                            

             ΛAΣIΘIOY

 

            O ΠPOEΔPOΣ                                                                Ο ΓPAMMATEAΣ

         Νικόλαος Κρομύδας                                                    Νικόλαος   Καρχιμάκης

 

Τρίτη 4 Απριλίου 2023

 

sse

 

 

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟ ΜΕΣΩ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ...

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

04/04/2023

 

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟ ΜΕΣΩ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ

 

Αρχίζουν σιγά σιγά και φαίνονται οι συνέπιες της μη κήρυξης ως υποχρεωτικών των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, καθώς στο νησί της Ρόδου 4 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με προσφυγή στην αρμόδια επιθεώρηση εργασίας ζητούν να εγκριθούν άρθρα και διατάξεις που είναι αντίθετα με τις ΣΣΕ.

Είναι μια προσπάθεια των εργοδοτών αφού η Κυβέρνηση τους έχει δώσει το δικαίωμα αυτό να "δέσουν χειροπόδαρα" τους εργαζόμενους.

ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΑΝΑΡΡΩΤΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ!!!

Η Ομοσπονδία μαζί με το σωματείο μας στην Ρόδο και το Εργατικό Κέντρο δεν πρόκειται να επιτρέψουν την εφαρμογή τέτοιων πρακτικών και σήμερα στην συνεδρίαση της επιτροπής θα δώσουν την απάντηση τους.

Ζητούμε άμεσα την:

ΚΥΡΗΞΗ ΩΣ ΓΕΝΙΚΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ

 

Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

 

Υ.Γ: Επισυνάπτουμε τα σχέδια των εσωτερικών κανονισμών που έχουν καταθέσει στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας προς έγκριση. pdf1  pdf1  pdf1  pdf1

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

 

gsee afisa 12-03-2023

 

 

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 16/03/2023...

 

 

 

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

14/03/2023

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 16/03/2023 ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕ Η ΓΣΕΕ


Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας αποφάσισε ομόφωνα την συμμετοχή του κλάδου στην απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ για την Πέμπτη 16/03/2023.

Η ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών είναι το ΠΡΩΤΟ μέλημα της πολιτείας και θα πρέπει να είναι διασφαλισμένο, κάτι που φάνηκε στο ατύχημα των Τεμπών με τραγικό τρόπο πως δεν είναι!!!

ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔOΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΣΥΜΒΕΙ ΠΟΤΕ!!!

Παράλληλα η επίθεση που εξαπολύεται αδίκως προς ευσυνείδητους εργαζόμενους και εκπροσώπους τους για να καλυφθούν παθογένειες δεκαετιών είναι πράγματι εξοργιστικό.

Η εργασιακή απορρύθμιση στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει δυστυχώς αυτά τα ολέθρια αποτελέσματα.

Απεργούμε λοιπόν διαδηλώνουμε και απαιτούμε:

  • Την απόδοση ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη.
  • Άμεσα η εξασφάλιση της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών στα ΜΜΜ.
  • Επαναφορά των κλαδικών συμβάσεων εργασίας.
  • Κατάργηση της εκ περιτροπής εργασία που προκαλεί κενά σε εργασιακές θέσεις.
  • Επαναφορά του ταμείου ανεργίας στους εποχικά εργαζόμενους του κλάδου μας στα προ μνημονίων επίπεδα.
  • Απόδοση του εφάπαξ στην 20ετία.
  • Ένταξη των ειδικοτήτων στα ΒΑΕ όπως ήταν μέχρι το 2012.

 

ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ' ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ


Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και φίλους στη μεγάλη κινητοποίηση και 24 ωρη απεργία της
ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ για τα θύματα στα Τέμπη, τη Πέμπτη 16 Μαρτίου και ώρα 18:30  στις κεντρικές πλατείες ΑΓ. Νικολάου - Σητείας - Ιεράπετρας.

Οι ΦΩΝΈΣ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΎΝ !!!!!

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023

 

ergas dik

 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!!!

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

28/02/2023

 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!!!

 

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας ΟΜΟΦΩΝΑ αποφάσισε την συνέχιση του αγώνα για:

  • Την επαναφορά του επιδόματος ανεργίας στα προ μνημονίων επίπεδα.
  • Κήρυξη υποχρεωτικών όλων των συμβάσεων του κλάδου.
  • Απονομή εφάπαξ στον 20ΕΤΙΑ.
  • Καταβολή του επιδόματος προϋπηρεσίας όπως ορίζει η ΚΣΣΕ.

 

Ορίζεται λοιπόν για την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023, 4ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ από 12:00 έως 16:00 και συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Εργασίας.

 

Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

 

απερ

 

ΧΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΠΟΤΕ!!!

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

20/02/2023

 

ΧΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΠΟΤΕ!!!

 

Την Τετάρτη 22/02/2023 διαδηλώνουμε σε όλη την Ελλάδα.

Η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να στηρίξει τους εποχικά εργαζόμενους του κλάδου μας, καθώς δεν έχει απαντήσει επίσημα στο αιτημά μας για επαναφορά του επιδόματος ανεργίας στα προ μνημονίων επίπεδα.

Οι εποχικά εργαζόμενοι βιώνουν τραγικές καταστάσεις μιας και είναι χωρίς εισόδημα από τον Δεκέμβριο – Ιανουάριο έως και Μάιο.

Με μόλις 3 μήνες επιδότηση γίνεται αντιληπτό σε όλους πως δεν μπορεί κάποιος να επιβιώσει τους χειμερινούς μήνες ειδικά αυτόν τον χειμώνα. Οι κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων, του επισιτισμού, των καταλυμάτων παραμένουν στα χαρτιά καθώς αυτές των ξενοδοχοϋπαλλήλων και των καταλυμάτων δεν έχουν κυρυχθεί υποχρεωτικές ενώ αυτή του Επισιτισμού (που λήγει μεθαύριο) στην πράξη καταστρατηγείται λόγω έλλειψης των ελεγκτικών μηχανισμών.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ!!!

Καταβολή των επιδομάτων προϋπηρεσίας.

Στην ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων αλλά και σ' αυτήν των καταλυμάτων δεν προβλέπονται 3ετίες αλλά ετήσια προσαύξηση προϋπηρεσίας και είναι ένα άρθρο το οποίο συμφωνούμε και συνυπογράφουμε με τους εργοδότες και είναι άρθρο της σύμβασης που κηρύσσεται την τελευταία 4ετία ως γενικώς υποχρεωτική.

Η επαναφορά της απονομής του εφάπαξ στην 20ετία στους ξενοδοχοϋπάλληλους αλλά και στην εστίαση.

Το εφάπαξ αποτελούσε μια ομπρέλα για τους εργαζόμενους καθώς η επισφάλεια στο επάγγελμα μας ειδικά στις ηλικίες 50 και άνω καθιστούν την επαναπρόσληψη μας σχεδόν αδύνατη.

Και φυσικά η είσοδος 80.000 μετακλητών εργατών από τρίτες χώρες στον κλάδο μας για πρώτη φορά.

Ξεκαθαρίζουμε πως δεν διακατεχόμεθα από ρατσιστικές φαμφάρες, όμως δεν αντιλαμβανόμαστε πως ενώ η επίσημη ανεργία στη χώρα μας είναι στο 11,4%, ενώ υπάρχουν χιλιάδες εργαζόμενοι επαγγελματίες του κλάδου που παραμένουν εκτός εργασίας λόγω των παραπάνω προβλημάτων, γιατί δεν δίνονται τα απαραίτητα κίνητρα από την Κυβέρνηση, ώστε να λυθεί το πρόβλημα με τις κενές θέσεις.

Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν πως η Κινητοποίηση στις 22/02/2023 θα είναι η αρχή και πως ο αγώνας μας θα κλιμακωθεί ενόψει της τουριστικής σαιζόν.

 

ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ

 

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

ΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ


ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 22/02/2023

ΣΤΙΣ 13:00 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

 

Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεω

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

 

                                                                         ΔΕΛΤΊΟ ΤΎΠΟΥ
                                                                              17/02/2023

                                           Σύνδεσμος υπαλλήλων ξενοδοχείων νομού Λασιθίου.


Η διοίκηση του σωματείου μας συναντήθηκε στις 15/02/2023 με τους εκπροσώπους των συνδέσμων ξενοδόχων Σητείας και Ιεράπετρας.
(καλεσμένοι στη συζήτηση ήταν και μεγάλος αριθμός ξενοδόχων του μιραμπέλου από τους οποίους κανένας δεν ανταποκρίθηκε.)
σκοπός της συνάντησης ήταν η συζήτηση περί υπογραφής τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας ανά το Νομό.
Η εισήγηση του σωματείου μας σχετικά με την υπογραφή Νέας τοπικής ΣΣΕ προς τους ξενοδόχους ήταν η εξής.

Η σταθμισμένη βελτίωση των αποδοχών των εργαζομένων και η συντονισμένη προσπάθεια για την εφαρμογή της τοπικής κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις του νομου, θα καταστήσει οικονομικά ελκυστική την απασχόληση στα ξενοδοχεία και θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων που παρατηρήθηκε το έτος 2022.Η ανησυχία ωστόσο πως και φέτος μπορεί οι κενές θέσεις να είναι περισσότερες επιτείνεται, αφού πολλοί εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν και πολλοί  αποφάσισαν να αλλάξουν επαγγελματική κατεύθυνση, εξαιτίας των σκληρών συνθηκών κάτω από τις οποίες εργάστηκαν πέρυσι λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Κοινός μας στόχος είναι να αποφευχθούν οι εξαντλητικές ώρες εργασίας και για το λόγο αυτό θα πρέπει η νέα ΣΣΕ να εξασφαλίζει ευνοϊκότερους όρους αμοιβής και εργασίας σε σχέση με την εθνική κλαδική ΣΣΕ των ξενοδοχοϋπαλλήλων όλης της χώρας και έτσι ο νομός Λασιθίου να αποκτήσει μία πλεονεκτική θέση στο χώρο των ξενοδοχείων.
Μπροστά στον κίνδυνο να εμφανιστούν και φέτος τα περυσινα προβλήματα με τις πολλές κενές θέσεις εργασίας η ένωση ξενοδόχων Ρόδου έχει υπογράψει με την αντίστοιχη ΣΟ, τοπική κλαδική ΣΣΕ με ευνοϊκότερους όρους και εξασφαλίζει επιπλέον μισθούς 200 και 300 € σε σχέση με αυτή της εθνικής κλαδικής.
Το ίδιο έχουν πράξει και η ένωση ξενοδοχείων Ηρακλείου με το σωματείο ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου και επίκειται στις συνεχείς ημέρας η υπογραφή της.

Σαν σωματείο πιστεύουμε ότι η από κοινού πορεία θα αποφέρει θετικά και μόνο θετικά αποτελέσματα και για το λόγο αυτό σας καλούμε να διαπραγματευτούμε και να συνυπογράψουμε μία νέα τοπική ΣΣΕ.

                                                     Η ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΌΧΩΝ

Οι δύο εκπρόσωποι των ξενοδόχων μας ευχαρίστησαν για το κάλεσμα και επιθυμούν περαιτέρω συνεργασία στο μέλλον αλλά αρνήθηκαν να να μπουν καν στη διαδικασία συζήτησης και διαπραγμάτευσης για υπογραφή τοπικής ΣΣΕ.


                                                                     ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Όπως αντιλαμβανόμαστε η επιμονή στην άρνηση υπογραφής τοπικής ΣΣΕ των ξενοδόχων του νομού Λασιθίου, ωθεί στην περαιτέρω συρρίκνωση των εισοδημάτων μας, ενισχύει τις σκληρές συνθήκες εργασίας, αποτρέπει την είσοδο νέων εξειδικευμένων συναδέλφων στον κλάδο και αφήνει το μέλλον μας αβέβαιο.


                              ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΛΛΑΛΗΤΉΡΙΟ ΤΗΝ ΤΕΤΆΡΤΗ 22/02/2023.

Έπειτα από πρόσφατη συνεδρίαση της διοίκησης της ΠΟΕΕΤ,καλούμαστε σε απεργία-συλλαλητήριο στα κατά τόπους πρωτοβάθμια σωματεία με βασικά μας αιτήματα την επέκταση του ταμείου ανεργίας σε πεντάμηνο, την άμεση κήρυξη της πανελλαδικής ΣΣΕ ως γενικώς υποχρεωτική αλλά και το φλέγον ζήτημα σε τοπικό επίπεδο που δεν είναι άλλο από την υπογραφή τοπικής ΣΣΕ Ν.Λασιθίου.

Το συλλαλητήριο θα ξεκινήσει στις 12:00 έξω από το εργατικό κέντρο Λασιθίου.


ΟΙ ΑΓΏΝΕΣ ΣΥΝΕΧΊΖΟΝΤΑΙ !!!

ΝΑ ΕΊΜΑΣΤΕ ΌΛΟΙ ΕΚΕΊ!!!


Για τη Διοίκηση

Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Κρομμύδας

Ο Γ. Γραμματέας
Νικόλαος Καριχημάκης

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

 

STASI ERGASIAS

 

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22/02/2023 ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

16/02/2023

 

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22/02/2023 ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας συνεδρίασε και αποφάσισε την προκήρυξη 4ΩΡΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12:00 – 16:00 την Τετάρτη 22/02/2023 και την πραγματοποίηση συλλαλητηρίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο και κάθε τουριστικό προορισμό στα κατά τόπους σωματεία μας.

Η ακατανόητη καθυστέρηση στην διαδικασία κήρυξης της Σ.Σ.Ε. Ξενοδοχοϋπαλλήλων ως γενικώς υποχρεωτική, κυρίως όμως η άρνηση της Κυβέρνησης να στηρίξει τους εποχικά εργαζόμενους με την επαναφορά του ταμείου ανεργίας στα προ μνημονίου επίπεδα είναι οι κύριοι λόγοι που μας οδήγησαν στο να πάρουμε την απόφαση αυτή.

Πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους πως η Ομοσπονδία μας ξεκίνησε την προσπάθεια για την επιμήκυνση του ταμείου ανεργίας από τον Μάιο του 2022 με συνεχείς συναντήσεις, επιστολές και παρεμβάσεις, με κορύφωση των ενεργειών αυτών την σύντομη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό στις 27 Σεπτεμβρίου στο Ηράκλειο της Κρήτης και την υπόσχεση που λάβαμε για συνάντηση σε λίγες ημέρες!!!

Η συνάντηση αυτή δεν έγινε ποτέ και οι εποχικά εργαζόμενοι έχουν μείνει χωρίς εισόδημα από τον Δεκέμβριο.
Η επιστολή της ΠΟΞ που τάσσεται υπέρ του αιτήματος μας, στην πράξη αποδομεί το επιχείρημα της Κυβέρνησης σε ότι αφορά την επιμήκυνση της Τουριστικής περιόδου την οποία και επισυνάπτουμε.

 

ΟΛΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ!!!

 

Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

 

vouli

 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΕΡΡΙΨΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΕΡΓΙΑΣ...

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

14/02/2023

 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΕΡΡΙΨΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

 

Σε μια απίστευτη κίνηση προχώρησε εχθές η Κυβέρνηση στην Βουλή, καθώς χωρίς καμία απολύτως εξήγηση απέρριψε την τροπολογία που κατέθεσε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με την οποία αυξανόταν η χρονική ισχύ του ταμείου ανεργίας στους 5 μήνες με βάση τα ένσημα της σαιζόν που τελείωσε.

Από την πλευρά μας δηλώνουμε ξεκάθαρα μετά από αυτή την εξέλιξη και καθώς εκκρεμεί ακόμα η κήρυξη της σύμβασης των ξενοδοχοϋπαλλήλων ως γενικώς υποχρεωτική πως ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να επιστρέψουμε στις δουλείες μας το καλοκαίρι και άμεσα προχωρούμε σε κινητοποιήσεις, σε κάθε τουριστικό προορισμό, σε κάθε βουλευτικό γραφείο, σε αυτούς τους προορισμούς σε κάθε συναρμόδιο Υπουργείο.

 

ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΕΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ!!!

 

Υ.Γ. Εκείνο το ραντεβού που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός στις 27/09/2022, πότε θα γίνει;

 

Γραμματεία Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων