Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΉΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΊΩΝ Ν ΛΑΣΙΘΙΟΥ 

Ο Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν.Λασιθιου, εκφράζει τη βαθιά του θλίψη και οδύνη στις οικογένειες των θυμάτων από τις φονικές πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου στην Αττική. 
Με βαθύ αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης, μπροστά στη μεγάλη δοκιμασία που βιώνουν οι κάτοικοι των περιοχών της Ανατολικής Αττικής, συνεισφέρει το ελάχιστο χρηματικό ποσό των 2000 ε σε τραπεζικό λογαριασμό του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για το σκοπό αυτό. 
Καλούμε θερμά τα μέλη μας και μή να στηρίξουν την κοινή αυτή προσπάθεια για βοήθεια των συνανθρώπων μας έμπρακτα,πιστεύοντας στην ευαισθησία και την αλληλεγγύη που πρέπει να δείξουμε ιδιαίτερα αυτές τις μέρες. 
Είναι το ελάχιστο που μπορούμε, γιατί προτεραιότητα έχουν οι ανάγκες των ανθρώπων. 

Για την Διοίκηση 

Ο Πρόεδρος 
Μιχάλης Γαρεφαλακης 

Η Γεν.Γραμματέας 
Μαρία Μαρκάκη Φαζού

Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ

                            ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από Δευτέρα 16 μέχρι  Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018 για τα τμήματα μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού ,εστιατοριακό και οροφοκομίας εκπαιδευτικής περιόδου 2018-2019 για τους εργαζόμενους και εποχικά ανέργους στον κλάδο μας.
Για τρίτη συνεχή χρονιά χρειάστηκε να ασκήσουμε έντονες πιέσεις στην Υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά  για να επαναλειτουργήσουν οι σχολές μετεκπαίδευσης.

Μετά απο κοπιώδεις προσπάθειες η μετεκπαίδευση θα λειτουργήσει τελικά για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο στον Αγιο Νικόλαο,δυστυχώς μόνο δύο ειδικότητες οροφοκομίας και εστιατοριακό.
Ένα τμήμα ανά ειδικότητα, 25 άτομα ανά τμήμα.
Χάθηκαν στην προκήρυξη ως διά μαγείας οι δύο ειδικότητες της Υποδοχής και της Μαγειρικής Τέχνης που είχαμε ζητήσει.
Συγκεκριμένα σε επίπεδο Κρήτης  κανένα τμήμα Υποδοχής και Ζαχαροπλαστικής Τέχνης.Ένα τμήμα Μαγειρικής Τέχνης στα Χανιά.
Η Υπουργός Τουρισμού αν αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα βελτίωσης του παραγόμενου τουριστικού προιόντος,πρέπει να υπερασπιστεί τη δημόσια εκπαίδευση,την τροποποίση της ΚΥΑ,τον άμεσο εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της.
Θυμίζουμε ότι η λειτουργία της Μετεκπαίδευσης προβλέπεται από τους Ν.1077/80 και 3105/03,που διασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα στους εργαζόμενους  στον τουρισμό όπως επίδομα,υπαλληλική ιδιότητα και αποζημίωση,έδωσαν διαχρονικά σημαντικά αποτελέσματα στην οργάνωση και στη βελτίωση της κουλτούρας και νοοτροπίας εξυπηρέτησης των πελατών και αποτελούν μοναδικό εκπαιδευτικό θεσμό που στοχεύει στη βελτίωση των προσόντων των εργαζομένων,και δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε την υλοποίηση όλων των ειδικοτήτων και περισσότερων τμημάτων ανά ειδικότητα.
Η προκήρυξη με τις προυποθέσεις ,και τα δικαιολογητικά , η αίτηση καθώς και οι διευθύνσεις που κατατίθενται οι αιτήσεις βρίσκονται στο Site του Υπουργείου Τουρισμού και στη Διαύγεια.
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο  28410-28828 και 28565, Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης  Κρήτης Λατούς 25 Άγιος Νικόλαος.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
 Ο Πρόεδρος
Μιχάλης Γαρεφαλάκης
Η Γεν Γραμματέας
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ

                                      ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από Δευτέρα 16 μέχρι  Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018 για τα τμήματα μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού ,εστιατοριακό και οροφοκομίας εκπαιδευτικής περιόδου 2018-2019 για τους εργαζόμενους και εποχικά ανέργους στον κλάδο μας.
Για τρίτη συνεχή χρονιά χρειάστηκε να ασκήσουμε έντονες πιέσεις στην Υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά  για να επαναλειτουργήσουν οι σχολές μετεκπαίδευσης.

Μετά απο κοπιώδεις προσπάθειες η μετεκπαίδευση θα λειτουργήσει τελικά για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο στον Αγιο Νικόλαο,δυστυχώς μόνο δύο ειδικότητες οροφοκομίας και εστιατοριακό.
Ένα τμήμα ανά ειδικότητα, 25 άτομα ανά τμήμα.
Χάθηκαν στην προκήρυξη ως διά μαγείας οι δύο ειδικότητες της Υποδοχής και της Μαγειρικής Τέχνης που είχαμε ζητήσει.
Συγκεκριμένα σε επίπεδο Κρήτης  κανένα τμήμα Υποδοχής και Ζαχαροπλαστικής Τέχνης.Ένα τμήμα Μαγειρικής Τέχνης στα Χανιά.
Η Υπουργός Τουρισμού αν αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα βελτίωσης του παραγόμενου τουριστικού προιόντος,πρέπει να υπερασπιστεί τη δημόσια εκπαίδευση,την τροποποίση της ΚΥΑ,τον άμεσο εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της.
Θυμίζουμε ότι η λειτουργία της Μετεκπαίδευσης προβλέπεται από τους Ν.1077/80 και 3105/03,που διασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα στους εργαζόμενους  στον τουρισμό όπως επίδομα,υπαλληλική ιδιότητα και αποζημίωση,έδωσαν διαχρονικά σημαντικά αποτελέσματα στην οργάνωση και στη βελτίωση της κουλτούρας και νοοτροπίας εξυπηρέτησης των πελατών και αποτελούν μοναδικό εκπαιδευτικό θεσμό που στοχεύει στη βελτίωση των προσόντων των εργαζομένων,και δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε την υλοποίηση όλων των ειδικοτήτων και περισσότερων τμημάτων ανά ειδικότητα.
Η προκήρυξη με τις προυποθέσεις ,και τα δικαιολογητικά , η αίτηση καθώς και οι διευθύνσεις που κατατίθενται οι αιτήσεις βρίσκονται στο Site του Υπουργείου Τουρισμού και στη Διαύγεια.
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο  28410-28828 και 28565, Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης  Κρήτης Λατούς 25 Άγιος Νικόλαος.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
 Ο Πρόεδρος
Μιχάλης Γαρεφαλάκης
Η Γεν Γραμματέας
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού

Κυριακή 27 Μαΐου 2018

 ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν ΛΑΣΙΘΙΟΥ
                  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ
 Ο Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν. Λασιθίου καλεί όλους τους εργαζόμενους ξενοδοχουπάλληλους να συμμετάσχουν στην  ΠΑΝΕΘΝΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ 30 ΜΑΙΟΥ 2018.
Όλοι μαζί να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ενάντια σε  ΛΙΤΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ και ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ.
Να δώσουμε τη μάχη για μία νέα ώθηση στη προώθηση των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας,τη δίκαιη οικονομία και αξιοπρεπή εργασία.
Η συνεχής ανάπτυξη του Τουριστικού Τομέα και η αύξηση της κερδοφορίας πραγματοποιείται σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και η προστασία και η διασφάλιση τους είναι πιο επιτακτική από ΠΟΤΕ.
Αυτό που αποδεικνύεται κάθε μέρα είναι πόσο ακριβά πληρώσαμε και θα εξακολουθήσουμε να πληρώνουμε........
Να μπεί ένα ΤΕΛΟΣ στό φαύλο κύκλο της στασιμοχρεοκοπίας ,τα ατελείωτα μνημόνια και στην λιτότητα διαρκείας που ισοπεδώνουν εισοδήματα και κοινωνία.
Όλοι μαζί στη συγκέντρωση την ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΜΑΙΟΥ στις 10 το πρωί στο κτίριο της ΕΦΟΡΙΑΣ στον Άγιο Νικόλαο.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
1.  Αποκατάσταση του πλαισίου της Εργατικής Νομοθεσίας
2.  Υπεράσπιση και διασφάλιση του Ν. 1876/90  και ειδικότερα στο θέμα
      υποχρεωτικότητας και εκτελεστικότητας των Σ.Σ.Ε.
3.   Ενίσχυση των ΑΝΕΡΓΩΝ
4.   Ενίσχυση του ΣΕΠΕ  για τον αποτελεσματικό έλεγχο.
5.   Μέτωπο κατά της ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ.
6.   Άμεση εφαρμογή της ΚΥΑ γιά την πρακτική άσκηση των μαθητών.
7.   Αναβάθμιση ποιότητας τουριστικού προιόντος - Εκπαίδευση - Μετεκπαίδευση-
      παροχής υπηρεσιών.
8.   Ανατροπή όλων των πολιτικών λεηλασίας των αποθεματικών των Ταμείων και
      υπεράσπιση των εφάπαξ παροχών.
9.   Κατάργηση του Ν. 3986/11 που έθεσε πλαφόν στην επιδότηση ανεργίας.
      Ενεργητικές πολιτικές ενίσχυσης των ανέργων , αποκατάσταση των μηνών
      επιδότησης ανάλογα με την απασχόληση των εποχικά εργαζόμενων στον
      Τουρισμό.
10.  Επιμήκυνση της Τουριστικής περιόδου και τη δημιουργία νέων θέσεων
       εργασίας.
      
      ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
 
      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
      ΜΙΧ.ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ
     
      Η ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
      ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΑΚΗ - ΦΑΖΟΥ

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

 24ωρη Γενική Απεργεία Τρίτη 1η Μαϊου 2018

Ο ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΉΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΊΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΊΟΥ

Συμμετέχει στην 24ωρη Γενική Απεργία για την Εργατική Πρωτομαγιά,την Τρίτη 1η Μαΐου στις 10.00 τό πρωί. Συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Ν.Λασιθιου .
Ενώνουμε τη φωνή μας με όλους εκείνους που παλεύουν ενάντια στη φτώχεια και στην εξαθλίωση, στις αδικίες, στις διακρίσεις, στην κατακρήμνιση δημοκρατικών, εργασιακών, οικονομικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΙΧ. ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ

Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΑΚΗ - ΦΑΖΟΥ

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

ΚΑΛΕΣΜΑ 

Το Δ.Σ του Συνδέσμου Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν. Λασιθίου, στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους στα Ξενοδοχεία να συμμετάσχουν στην συγκέντρωση για την ενίσχυση του Γενικού Νοσοκομείου Αγ.Νικολαου την ΠΈΜΠΤΗ 19/4/2018 και ώρα 12:00 στην Πλατεία Αγ.Νικολαου. 
Βιώνουμε καθημερινά την δυσλειτουργία της δημόσιας υγείας. 
Πλήρη κατάρρευση όλου του δημόσιου συστήματος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και κοινωνικής φροντίδας. 
Οι παροχές στην κοινωνική ασφάλιση όλο και συρρικνώνονται, ενώ οι ασφαλισμένοι συνεχίζουν να πληρώνουν. 
Ο μισός πληθυσμός της χώρας ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας.
Η απαίτηση των εργαζομένων και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας είναι να μπει οριστικό τέλος στις πολιτικές λιτότητας και ανεργίας που εκμηδενίζουν τα εργασιακά δικαιώματα,διαλύουν την δημόσια υγεία, και συρρικνώνουν μισθούς και συντάξεις.
Ζητάμε την λειτουργία όλων των κλινικών του Νοσοκομείου Αγ.Νικολαου και την ενίσχυση του με νοσηλευτικό προσωπικό και  Ιατρούς όλων των ειδικοτήτων.
Η καλύτερη στελέχωση των Νοσοκομείων με επιστημονικό,νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό,όχι μόνο είναι αναγκαία, αλλά και επιβεβλημένη,για ένα Νομό πού κατεξοχήν είναι Τουριστικός προορισμός. 
Θεωρούμε και απαιτούμε ότι είναι αναγκαία όσο ποτέ η ΕΝΊΣΧΥΣΗ του Γενικού Νοσοκομείου Αγ.Νικολάου.
Θα διευκολύνει πολύ τους ασφαλισμένους από όλο το Νομό και θα τους απαλλάξει από την απαράδεκτη κατάσταση να μεταβαίνουν στο Ηράκλειο, πολλές φορές ανήμποροι αλλά και υποχρεωμένοι να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, χωρίς χρήματα από τη στιγμή που έχουμε καταξιωμένους ιατρούς και επιστημονικά άριστα καταρτισμένους.
Πολλά πρέπει να γίνουν για να αισθανθούν οι ασφαλισμένοι ότι δεν είναι δεύτερης κατηγορίας σε σχέση τουλάχιστον με τους ασφαλισμένους των υπόλοιπων νομών της Κρήτης. 
Κάθε Νοσοκομείο έχει την ιδιαιτερότητα του όπως και ο νομός Λασιθίου. 
Ας αντιληφθούμε ότι η στήριξη των Νοσοκομείων και των δομών υγείας του Νομού μας από όλους ανεξαιρέτως πρέπει να αποτελέσει πρώτης τάξεως αγώνα για τους Λασιθιωτες. 
Προτεραιότητα έχουν οι ανάγκες των ανθρώπων και όχι τα συμφέροντα των δανειστών. 
Γιατί οι άνθρωποι είναι πάνω από τα κέρδη. 

Για την Διοίκηση 
Ο Πρόεδρος 
Μίχ.Γαρεφαλακης 
Η Γεν.Γραμματέας 
Μαρία Μαρκάκη - Φαζού. 
 

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν.Λασιθιου. 
Ανοιξιάτικη διήμερη εκδρομή στα Χανιά. 
Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τους γειτονικούς νομούς με τον ερχομό της Άνοιξης.
Ξεκινήσαμε με τραγούδια και χαρές και με την ανατολή του ήλιου να μας βρίσκει στο δρόμο. 
Με πρώτη στάση πάνω από την Αγία Πελαγία, θαυμάσαμε τις δαντελωτές ακρογιαλιές της όμορφης Κρήτης μας.
Γεωργιούπολη για καφέ, πού 
καθ' όλη την διαδρομή μας, οι ανθισμένες αμυγδαλιές με χαρά κουνούσαν τα ασπρόδινα ανθισμένα κλαδιά τους, σκορπίζοντας γύρω τή λεπτή ευωδιά τους. 
Ο ήλιος πιο ζεστός, ο αέρας έγινε απαλό αεράκι,οί πεταλούδες και οί μέλισσες είναι στις δόξες τους, οι παπαρούνες, τα χαμομήλια ,οι μαργαρίτες ,τα πουλιά και τα βελά σματα των προβάτων, μας μαγέψαν μέ αυτό το παραδεισιακό θέαμα. 
Σφακιά , Ανώπολη και Γέφυρα της Αράδαινας οι επόμενες στάσεις μας. Ιστορικά μέρη από τη βυζαντινή  εποχή και αργότερα, κατά την Τουρκοκρατία τα Σφακιά και η Ανώπολη , λόγω του έντονου ορεινού ανάγλυφου, δεν κατοικήθηκε από Τούρκους.
Γέννησαν μεγάλους αντάρτες και επαναστάτες. Ο πιό γνωστός ήρωας της Ανώπολης ήταν ο Δασκαλογιάννης.Πασίγνωστος σε όλη την Κρήτη.Πραγματοποίησε μια από τις σημαντικότερες απόπειρες για Κρητική Επανάσταση το 1770,αλλά οι Τούρκοι τον έγδαραν ζωντανό.
Φαγητό εδώ στα βουνά, για να ξεκουραστούμε και να γευτούμε παραδοσιακές συνταγές, φιλτραρισμένο με χίλια ζωντανά φίλτρα καθαρό αέρα.Είμαστε όλοι κυριαρχημένοι από τήν μεγαλειώδη παρουσία της φύσης,πού μείναμε έκθαμβοι μπρος στις φυσικές καλλονές του τοπίου.Ούτε που καταλάβαμε πότε πέρασε μία ολόκληρη μέρα.Έπεσε το απόβραδο και πήραμε το δρόμο για τα Χανιά. 
Διανυκτέρευση στα Χανιά απολαύσαμε τα γευστικά φαγητά γύρω από το παλιό Λιμάνι και διασκεδάσαμε όσο αντέξαμε.
Η επόμενη μέρα άρχισε με επίσκεψη στην ιστορική Μονή Οδηγητρίας στη θέση Μενιές Ακρωτηρίου. Ιδρύθηκε το 1618 από τον μοναχό Βλάσιο και το έργο της ανοικοδόμησης συνέχισε ο Βενέδικτος Τζαγκαρόλας.Τη δεκαετία του 1960,σε έκταση που παραχώρησε η μονή κατασκευάστηκε η Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, η οποία άρχισε να λειτουργεί το 1968.
Επόμενη στάση το Καταφύγιο Πλατανιά. Ο λόγος για το πολεμικό καταφύγιο που χτίστηκε από τα καταναγκαστικά έργα που επέβαλλαν οι Γερμανοί στους κατοίκους του Πλατανιά,αφού επιλέγει ως στρατηγικό σημείο. 
Στο καταφύγιο- μουσείο υπάρχουν μοναδικά ευρήματα από τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, δωρεές από το εξωτερικό, μοναδικές φωτογραφίες με  ιστορικές αναδρομές.
Θέρισος για φαγητό.Μετά από μια πανέμορφη διαδρομή, 20 λεπτών  ανάμεσα  από ουρανοκρέμαστους γκρεμούς, δέντρα πού φύτρωσαν από τα σπλάχνα των βράχων, άγρια χόρτα, κισσοί νεροπλατάνια να συνθέτουν ένα όργιο πρασινάδας ,φτάσαμε στο ιστορικό χωριό Θέρισο, από το οποίο ξεκίνησε ο Ελ.Βενιζέλος το 1905 την επανάσταση, που εξαπλώθηκε σε όλο το νησί διεκδικώντας, επίσημα, την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
Απολαύσαμε τα παραδοσιακά φαγητά με πολύ όρεξη και κάναμε την βόλτα μας στην κεντρική πλατεία του χωριού όπου δεσπόζει ο ανδριάντας του μεγάλου Έλληνα πολιτικού Ελ.Βενιζέλου. 
Αφήσαμε το χωριό Θέρισο για να κάνουμε την τελευταία στάση για καφέ και βόλτα στο Παλιό λιμάνι του Ρεθύμνου. 
Μέ το ηλιοβασίλεμα να βρίσκεται στις δόξες του πήραμε το δρόμο της επιστροφής. 
Όλη η διαδρομή ήταν ευχάριστη με τραγούδια, γέλια ,πολλές εναλλαγές πού τα μάτια μας ευχαριστήθηκαν από τα θεία δημιουργήματα.
Ευχαριστούμε όλους εσάς που με την συμμετοχή σας περάσαμε τόσο ωραία και ιδιαίτερα την συναδέλφισσα Ζαμβία Ορφανάκη που διοργάνωσε την εκδρομή μας.
Είναι ανάγκη λοιπόν, και ωραία συνήθεια να δίνουμε χαρά και δύναμη σε όλα τα μέλη μας για να μπορέσουμε να προσπεράσουμε τις δυσκολίες της ζωής.
Μάθαμε και είδαμε τόσα πολλά που θα μας μείνει αξέχαστη και αυτή ή εκδρομή.
Να μή ξεχνάμε ποτέ ότι είμαστε ταξιδιώτες τού τραίνου της ζωής, πού περνά γρήγορα πολλούς σταθμούς. Δεν πρέπει να το χάσουμε.
Προχωρούμε για να φτάσουμε σ' ένα καλύτερο αύριο.

Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Μιχ.Γαρεφαλάκης

Η Γεν.Γραμματέας 


Μαρία Μαρκάκη - Φαζού 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ 3 /4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018

Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ξενοδοχείων Ν.Λασιθιου. 
Ανοιξιάτικη διήμερη εκδρομή στα Χανιά. 
Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τους γειτονικούς νομούς με τον ερχομό της Άνοιξης.
Ξεκινήσαμε με τραγούδια και χαρές και με την ανατολή του ήλιου να μας βρίσκει στο δρόμο. 
Με πρώτη στάση πάνω από την Αγία Πελαγία, θαυμάσαμε τις δαντελωτές ακρογιαλιές της όμορφης Κρήτης μας.
Γεωργιούπολη για καφέ, πού 
καθ' όλη την διαδρομή μας, οι ανθισμένες αμυγδαλιές με χαρά κουνούσαν τα ασπρόδινα ανθισμένα κλαδιά τους, σκορπίζοντας γύρω τή λεπτή ευωδιά τους. 
Ο ήλιος πιο ζεστός, ο αέρας έγινε απαλό αεράκι,οί πεταλούδες και οί μέλισσες είναι στις δόξες τους, οι παπαρούνες, τα χαμομήλια ,οι μαργαρίτες ,τα πουλιά και τα βελά σματα των προβάτων, μας μαγέψαν μέ αυτό το παραδεισιακό θέαμα. 
Σφακιά , Ανώπολη και Γέφυρα της Αράδαινας οι επόμενες στάσεις μας. Ιστορικά μέρη από τη βυζαντινή  εποχή και αργότερα, κατά την Τουρκοκρατία τα Σφακιά και η Ανώπολη , λόγω του έντονου ορεινού ανάγλυφου, δεν κατοικήθηκε από Τούρκους.
Γέννησαν μεγάλους αντάρτες και επαναστάτες. Ο πιό γνωστός ήρωας της Ανώπολης ήταν ο Δασκαλογιάννης.Πασίγνωστος σε όλη την Κρήτη.Πραγματοποίησε μια από τις σημαντικότερες απόπειρες για Κρητική Επανάσταση το 1770,αλλά οι Τούρκοι τον έγδαραν ζωντανό.
Φαγητό εδώ στα βουνά, για να ξεκουραστούμε και να γευτούμε παραδοσιακές συνταγές, φιλτραρισμένο με χίλια ζωντανά φίλτρα καθαρό αέρα.Είμαστε όλοι κυριαρχημένοι από τήν μεγαλειώδη παρουσία της φύσης,πού μείναμε έκθαμβοι μπρος στις φυσικές καλλονές του τοπίου.Ούτε που καταλάβαμε πότε πέρασε μία ολόκληρη μέρα.Έπεσε το απόβραδο και πήραμε το δρόμο για τα Χανιά. 
Διανυκτέρευση στα Χανιά απολαύσαμε τα γευστικά φαγητά γύρω από το παλιό Λιμάνι και διασκεδάσαμε όσο αντέξαμε.
Η επόμενη μέρα άρχισε με επίσκεψη στην ιστορική Μονή Οδηγητρίας στη θέση Μενιές Ακρωτηρίου. Ιδρύθηκε το 1618 από τον μοναχό Βλάσιο και το έργο της ανοικοδόμησης συνέχισε ο Βενέδικτος Τζαγκαρόλας.Τη δεκαετία του 1960,σε έκταση που παραχώρησε η μονή κατασκευάστηκε η Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, η οποία άρχισε να λειτουργεί το 1968.
Επόμενη στάση το Καταφύγιο Πλατανιά. Ο λόγος για το πολεμικό καταφύγιο που χτίστηκε από τα καταναγκαστικά έργα που επέβαλλαν οι Γερμανοί στους κατοίκους του Πλατανιά,αφού επιλέγει ως στρατηγικό σημείο. 
Στο καταφύγιο- μουσείο υπάρχουν μοναδικά ευρήματα από τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, δωρεές από το εξωτερικό, μοναδικές φωτογραφίες με  ιστορικές αναδρομές.
Θέρισος για φαγητό.Μετά από μια πανέμορφη διαδρομή, 20 λεπτών  ανάμεσα  από ουρανοκρέμαστους γκρεμούς, δέντρα πού φύτρωσαν από τα σπλάχνα των βράχων, άγρια χόρτα, κισσοί νεροπλατάνια να συνθέτουν ένα όργιο πρασινάδας ,φτάσαμε στο ιστορικό χωριό Θέρισο, από το οποίο ξεκίνησε ο Ελ.Βενιζέλος το 1905 την επανάσταση, που εξαπλώθηκε σε όλο το νησί διεκδικώντας, επίσημα, την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
Απολαύσαμε τα παραδοσιακά φαγητά με πολύ όρεξη και κάναμε την βόλτα μας στην κεντρική πλατεία του χωριού όπου δεσπόζει ο ανδριάντας του μεγάλου Έλληνα πολιτικού Ελ.Βενιζέλου. 
Αφήσαμε το χωριό Θέρισο για να κάνουμε την τελευταία στάση για καφέ και βόλτα στο Παλιό λιμάνι του Ρεθύμνου. 
Μέ το ηλιοβασίλεμα να βρίσκεται στις δόξες του πήραμε το δρόμο της επιστροφής. 
Όλη η διαδρομή ήταν ευχάριστη με τραγούδια, γέλια ,πολλές εναλλαγές πού τα μάτια μας ευχαριστήθηκαν από τα θεία δημιουργήματα.
Ευχαριστούμε όλους εσάς που με την συμμετοχή σας περάσαμε τόσο ωραία και ιδιαίτερα την συναδέλφισσα Ζαμβία Ορφανάκη που διοργάνωσε την εκδρομή μας.
Είναι ανάγκη λοιπόν, και ωραία συνήθεια να δίνουμε χαρά και δύναμη σε όλα τα μέλη μας για να μπορέσουμε να προσπεράσουμε τις δυσκολίες της ζωής.
Μάθαμε και είδαμε τόσα πολλά που θα μας μείνει αξέχαστη και αυτή ή εκδρομή.
Να μή ξεχνάμε ποτέ ότι είμαστε ταξιδιώτες τού τραίνου της ζωής, πού περνά γρήγορα πολλούς σταθμούς. Δεν πρέπει να το χάσουμε.
Προχωρούμε για να φτάσουμε σ' ένα καλύτερο αύριο.

Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Μιχ.Γαρεφαλάκης

Η Γεν.Γραμματέας 


Μαρία Μαρκάκη - Φαζού