Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012


ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΟΑΕΔ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΠΟ 01/01/2013

Το dikaiologitika.gr σας παρουσιάζει πρώτο όλη την εγκύκλιο για το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ με τις αλλαγές που θα ισχύσουν το 2013.
Ακολουθεί όλη η εγκύκλιος του ΟΑΕΔ που έγινε διανομή στους αρμόδιους υπαλληλους του ΟΑΕΔ.
Προϋποθέσεις επιδότησης τακτικής ανεργίας και οικονομική ενίσχυση των επιδοτουμένων ανέργων για τις εορτές του Πάσχα και των Χριστουγέννων».
I. ΝΕΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 39 του ν.3986/2011 προστίθεται στο άρθρο 6 του ν.1545/1985 (Α΄ 91) παράγραφος 8 ως εξής:

«8. Από 1.1.2013, σε κάθε περίπτωση τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας, εντός της προηγούμενης από την εκάστοτε έναρξη της επιδότησης λόγω ανεργίας, τετραετίας, δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων πενήντα (450). Εάν εντός της τετραετίας ο άνεργος έχει επιδοτηθεί για χρονικό διάστημα μικρότερο των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων, δικαιούται να επιδοτηθεί λόγω ανεργίας για τον υπόλοιπο αριθμό ημερήσιων επιδομάτων, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων. Από 1.1.2014 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας στην τετραετία δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων (400).»
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι στις προϋποθέσεις επιδότησης των ανέργων προστίθεται μια επιπλέον η οποία λειτουργεί περιοριστικά ως προς τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος επιδότησης. Συγκεκριμένα, για δικαιούχους επιδότησης ανεργίας, των οποίων η επιδότηση ξεκινά μετά την 1-1-2013, μετά τον προσδιορισμό της διάρκειας της επιδότησης που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι λόγω των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που έχουν συγκεντρώσει, θα υπολογίζεται ο αριθμός των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας των οποίων είχαν καταστεί δικαιούχοι τα τελευταία τέσσερα έτη πριν την έναρξη της επιδότησης. Στη συνέχεια, όσον αφορά στις επιδοτήσεις που ξεκινούν εντός του ημερολογιακού έτους 2013, θα ελέγχουν τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ των ημερησίων επιδομάτων που έλαβαν αθροιστικά στην τελευταία
τετραετία πριν την έναρξη της επιδότησης και του αριθμού 450 (ημερησίων επιδομάτων που τίθεται ως όριο για το έτος 2013). Ακολούθως θα ελέγχουν αν ο αριθμός που βρήκαν ως υπόλοιπο της διαφοράς είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από τον αριθμό ημερών επιδότησης που προκύπτει από τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις που συγκεντρώνουν οι ασφαλισμένοι. Στην περίπτωση που ο αριθμός ημερών ασφάλισης που προκύπτει από το υπόλοιπο της αφαίρεσης μεταξύ των ημερησίων επιδομάτων που έλαβαν αθροιστικά στην τελευταία τετραετία από τον αριθμό των 450, είναι μικρότερος από τον αριθμό των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι λόγω των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που έχουν συγκεντρώσει (π.χ. στο 14μηνο) θα δίνουν ως επιδότηση τον αριθμό των ημερών ασφάλισης που προκύπτει
από την αφαίρεση αυτή. Σε περίπτωση που η διαφορά που προκύπτει από την αφαίρεση που περιγράψαμε προηγουμένως είναι μεγαλύτερη από την επιδότηση που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι λόγω των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκεντρώνουν, τότε θα τους εγκρίνεται ως διάρκεια επιδότησης αυτής που δικαιούνται λόγω των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που έχουν συγκεντρώσει.
Η παραπάνω διαδικασία θα επαναλαμβάνεται και στις επιδοτήσεις ανεργίας των οποίων η έναρξη τοποθετείται από την 1.1.2014 και μετά, με την διαφορά ότι το άθροισμα των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας που έλαβαν οι ασφαλισμένοι την τελευταία τετραετία πριν την έναρξη της επιδότησης θα αφαιρείται από τον αριθμό των 400 (ημερησίων επιδομάτων ανεργίας). Διευκρινίζουμε ότι στο άθροισμα των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας που έλαβαν οι ασφαλισμένοι την τελευταία τετραετία πριν την έναρξη της επιδότησης θα προστίθενται και οι ημέρες των επιδομάτων ανεργίας τα οποία ενώ είχαν εγκριθεί ως επιδότηση αλλά οι ασφαλισμένοι δεν τα εισέπραξαν λόγω στέρησης λόγω παρέλευσης της ημερομηνίας που αυτά είχαν καταστεί απαιτητά.
Ο μαθηματικός τύπος αναπαράστασης της παραπάνω διαδικασίας είναι ο εξής:
Έστω ότι η διάρκεια της επιδότησης βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων του επιδοτούμενου βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα = α.
Έστω ότι το άθροισμα των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας που έλαβε ο ασφαλισμένος την τελευταία τετραετία πριν την έναρξη της επιδότησης = β.
Τότε, οι υπολογισμοί της Υπηρεσίας για τις επιδοτήσεις των οποίων η έναρξη τοποθετείται μεταξύ της 1.12013 έως 31.12.2013 θα είναι οι εξής:
450 – β = γ
αν γ ≥ από το α, τότε ο ασφαλισμένος δικαιούται επιδότηση ίση με το α, ενώ αν γ < από το α, τότε ο ασφαλισμένος δικαιούται επιδότηση ίση με το γ. Σε περίπτωση που
το γ είναι αρνητικός αριθμός ή ισούται με το 0 (μηδέν), τότε ο ασφαλισμένος δεν δικαιούται καθόλου επιδότηση.
Για τις επιδοτήσεις των οποίων η έναρξη τοποθετείται από την 1.1.2014 και εντεύθεν dikaiologitika.gr τότε οι υπολογισμοί της Υπηρεσίας θα έχουν ως εξής: 400 – β = γ
αν γ ≥ από το α, τότε ο ασφαλισμένος δικαιούται επιδότηση ίση με το α, ενώ αν γ < από το α, τότε ο ασφαλισμένος δικαιούται επιδότηση ίση με το γ. Σε περίπτωση που
το γ είναι αρνητικός αριθμός ή ισούται με το 0 (μηδέν), τότε ο ασφαλισμένος δεν δικαιούται καθόλου επιδότηση.
Παράδειγμα 1: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 12μηνη επιδότηση (δηλ. 300 ημερήσια επιδόματαανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 210 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 240 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 240 ημερήσια επιδόματα ανεργίας αντί για τα 300 που θα είχαν εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Παράδειγμα 2: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 12μηνη επιδότηση (δηλ. 300 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματαανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 440 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 10 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 10 ημερήσια επιδόματα ανεργίας αντί για τα 300 που θα είχαν εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Παράδειγμα 3: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμοχρονικό διάστημα δικαιούται 5μηνη επιδότηση (δηλ. 125 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 50 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 400 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 125 ημερήσια επιδόματα ανεργίας (δηλαδή την επιδότηση που θα είχε εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα).
Παράδειγμα 4: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 6μηνη επιδότηση (δηλ. 150 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 450 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 0 (μηδέν) ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος δεν θα λάβει επιδότηση ανεργίας και η αίτησή του θα απορριφτεί.
Παράδειγμα 5: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 6μηνη επιδότηση (δηλ. 150 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).

Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 480 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα πουπροσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα αρνητικό υπόλοιπο -30 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος δεν θα λάβει επιδότηση ανεργίας και η αίτησή του θααπορριφτεί.
Παράδειγμα 6: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 6μηνη επιδότηση (δηλ. 150 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματαανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 300 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 150 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα λάβει επιδότηση ανεργίας 150 ημερών επιδότησης, όση και εκείνη που του αναλογεί βάσει των ημερών ασφάλισης που πραγματοποίησε κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Ακολουθούν αντίστοιχα παραδείγματα για επιδοτήσεις των οποίων η έναρξη τοποθετείταιαπό την 1.1.2014 και εντεύθεν:
Παράδειγμα 7: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 18.1.2014 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 12μηνης επιδότησης (δηλ. 300 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 18.1.2010 – 17.1.2014. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 210 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 400 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 190 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 190 ημερήσια επιδόματα ανεργίας αντί για τα 300
που θα είχαν εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Παράδειγμα 8: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 18.1.2014 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 12μηνη επιδότηση (δηλ. 300 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 18.1.2010 – 17.1.2014. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 390 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 400 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 10 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 10 ημερήσια επιδόματα ανεργίας αντί για τα 300 που θα είχαν εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Παράδειγμα 9: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 18.1.2014 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 5μηνη επιδότηση (δηλ. 125 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 18.1.2010 – 17.1.2014. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 50 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 400 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 350 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 125 ημερήσια επιδόματα ανεργίας (δηλαδή την επιδότηση που θα είχε εγκριθεί βάσει των ασφαλιστικών προϋποθέσεων που συγκέντρωσε στο κρίσιμο χρονικό διάστημα).
Παράδειγμα 10: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 18.1.2014 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 6μηνη επιδότηση (δηλ. 150 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 18.1.2010 – 17.1.2014. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 400 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 400 ημερήσια επιδόματα που προσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 0 (μηδέν) ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος δεν θα λάβει επιδότηση ανεργίας και η αίτησή του θα απορριφτεί.
Παράδειγμα 11: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 18.1.2014 και βάσει των ημερών ασφάλισης που συγκεντρώνει στο κρίσιμο χρονικό διάστημα δικαιούται 6μηνη επιδότηση (δηλ. 150 ημερήσια επιδόματα ανεργίας).
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 18.1.2010 – 17.1.2014. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 480 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 400 ημερήσια επιδόματα πουπροσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα αρνητικό υπόλοιπο -80 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος δεν θα λάβει επιδότηση ανεργίας και η αίτησή του θααπορριφτεί.
Στις περιπτώσεις που αφορούν σε συνέχιση τακτικής επιδότησης ισχύουν τα εξής:
Στις περιπτώσεις αυτές η ημερομηνία έναρξης της επιδότησης τακτικής ανεργίας λόγω συνέχισης από προηγούμενη επιδότηση ισοδυναμεί με την ημερομηνία έναρξης επιδότησης βάσει της οποίας θα γίνει ο υπολογισμός της τετραετίας, στην οποία θα αναζητήσουμε το άθροισμα των ημερήσιων επιδομάτων ανεργίας που έλαβε ο ασφαλισμένος.
Παράδειγμα 12: έστω ότι εμφανίζεται ασφαλισμένος του οποίου η έναρξη επιδότησης ανεργίας από συνέχιση προηγούμενης επιδότησης ανεργίας αρχίζει την 3.1.2013 και το
υπόλοιπο των ημερών επιδότησης που έχει να λάβει είναι 128 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.
Στη συνέχεια ελέγχουμε πόσα ημερήσια επιδόματα ανεργίας του χορηγήθηκαν μεταξύ του διαστήματος 3.1.2009 – 2.1.2013. Έστω ότι διαπιστώσαμε ότι του χορηγήθηκαν 360 ημερήσια επιδόματα εντός του διαστήματος αυτού. Αφαιρώντας από τα 450 ημερήσια επιδόματα πουπροσδιορίζει ως όριο ο νόμος απομένει ένα υπόλοιπο 90 ημερών επιδότησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασφαλισμένος θα τύχει επιδότησης για 90 ημερήσια επιδόματα ανεργίας αντί για τα 128
που θα είχαν εγκριθεί λόγω συνέχισης της αρχικά εγκριθείσας επιδότησης.
Παράδειγμα 13: έστω ότι ένα ασφαλισμένος έλαβε επιδότηση τακτικής ανεργίας, για πρώτη φορά, από 10.3.2010 έως την 9.1.2011, ημέρες επιδότησης 180. Στη συνέχεια, μετά από εργασία που μεσολάβησε, του εγκρίνεται μια νέα επιδότηση χρονικού διαστήματος από 20.8.2012 έως 19.8.2013, ημέρες επιδότησης 300. Ωστόσο, η επιδότηση αυτή ανεστάλη λόγω πρόσληψης την 20.3.2013 και συνεπώς έλαβε τελικά τις 175 ημέρες επιδότησης και παρέμειναν ως υπόλοιπο 125
ημέρες επιδότησης που μπορεί να τις διεκδικήσει σε περίπτωση συνέχισης της ανεργίας του.
Υποθέτουμε επίσης ότι ο ασφαλισμένος υποβάλει αίτηση την 25.6.2013 για να λάβει τησυνέχιση της επιδότησής του. Από τον έλεγχο και των ημερών επιδότησης για το διάστημα της προηγούμενης τετραετίας, δηλαδή από 25.6.2009 έως 24.6.2013, διαπιστώνουμε ότι έλαβε 355 ημερήσια επιδόματα ανεργίας. Συνάγεται ότι ο ασφαλισμένος έχει δικαίωμα σε επιδότηση λόγω συνέχισης, όχι των 125 ημερών που προέκυψαν από την αναστολή της τελευταίας τουεπιδότησης αλλά 95 ημερών, επειδή 450 – 355= 95. Ας υποθέσουμε ότι ο ασφαλισμένος επιδοτείται λόγω συνέχισης για το χρονικό διάστημα από 25.6.2013 έως την 13.9.2013, ημέρες
επιδότησης 66, οπότε αναστέλλεται και πάλι η επιδότησή του π.χ. επειδή αναχώρησε στο εξωτερικό. Στην περίπτωση αυτή του απομένει νέο υπόλοιπο 29 ημερών επιδότησης (95-66=29).
Αν τώρα ο ασφαλισμένος εμφανιστεί και υποβάλει αίτηση για να λάβει το υπόλοιπο αυτό των 29 ημερών της επιδότησής του την 5.1.2014, δεν θα λάβει καμία ημέρα επιδότησης και θα απορριφθεί η αίτησή του, επειδή κατά τον έλεγχο των ημερών επιδότησης την τελευταία τετραετία πριν την έναρξη της επιδότησής του, δηλαδή στο χρονικό διάστημα μεταξύ της 5.1.2010 έως την 4.1.2014, έχει λάβει αθροιστικά 180+175+66=421 ημερήσια επιδόματα ανεργίας,
αριθμός ο οποίος υπερβαίνει τον περιορισμό των 400 ημερών που θα ισχύει 1.1.2014.
Αντιθέτως, αν είχε υποβάλει το αίτημα για τη λήψη της συνέχισης της επιδότησής του, υποθέτουμε την 20.12.2013, θα δικαιούταν να λάβει το υπόλοιπο των 29 ημερών επιδότησης επειδή θα ισχύει ακόμα ο περιορισμός των 450 ημερών επειδή η έναρξη της επιδότησης θα είναι στην περίπτωση αυτή εντός του έτους 2013.


 

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες –φοι,
Ο οργανισμός Απασχόλησης της Γερμανίας – Αυστρίας και το EURES ψάχνει προσωπικό για τον τουρισμό. (Μάγειρες, Σερβιτόρους, Υπ. Υποδοχής).
40 ώρες εργασίας 5θημερο (φυσικά αν χρειαστεί και υπερωρίες) και ο μισθός μικτά από 1.400 - 2.200 € ανάλογα τα προσόντα. Εποχιακά ή και για μεγαλύτερο διάστημα. Επίσης παρέχετε και στέγη και τροφή.
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην εκδήλωση του Ρεθύμνου, να στείλουν σε μήνυμα το βιογραφικό και την αίτηση, όλα στα γερμανικά. Θα σταλούν σε Γερμανία-Αυστρία για να επιλέξουν ποιούς θα καλέσουν σε συνέντευξη.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βιογραφικό,
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εργασία στην Γερμανία http://www.arbeitsagentur.de/nn_29928/Navigation/Dienststellen/besondere-Dst/ZAV/ZAV-Nav.html
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εργασία στην Αυστρία http://www.ams.at/index.html
Για πληροφορίες επικοινωνήστε με την
Κα Κατερίνα Κουτάκη
Σύμβουλος για το EURES, ΟΑΕΔ στο Ρέθυμνο
Κριάρι 7-9
74100 Ρέθυμνο
Τηλ.: 2831055008
Φαξ: 2831029297

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Εγγραφή στο Ταμείο Ανεργίαs των υπαλλήλων των Ξενοδοχείων . 

Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμόs και  η ταλαιπωρία στα γραφεία του ΟΑΕΔ, κατά την διαδικασία κατάθεσηs των δικαιολογητικών εγγραφήs στο Ταμείο Ανεργίαs  κατόπιν επικοινωνίαs του Προέδρου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Μιχάλη Γαρεφαλάκη με τον Περιφερειακό Διευθυντή Κρήτηs του ΟΑΕΔ Κων/νο Παπαδάκη αποφασίστηκε να αναλάβει και φέτοs o Σύνδεσμοs Ξενοδοχοϋπαλλήλων τη διεκπεραίωση των φακέλων με τα δικαιολογητικά κάθε εργαζομένου στον Ξενοδοχειακό κλάδο.

Η διαδικασία υποβολήs των δικαιολογητικών  θα ξεκινήσει καθημερινά από ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ και ΩΡΑ 8:00 έωs τιs 14:00 μμ ( εκτόs Σαββατοκύριακου).  Θα διευκολύνει  τον ΟΑΕΔ αλλά πρωτίστωs  τουs εργαζομένουs οι οποίοι πιο άνετα χωρίs ταλαιπωρία και κυρίωs σε συντομότερο χρονικό διάστημα θα υποβάλουν  τα  δικαιολογητικά τουs.

Για τα μέλη του Συνδέσμου η διαδικασία αυτή θα είναι δωρεάν.
Τα μη μέλη θα καταβάλουν μια συνδρομή για την όλη διεκπεραίωση του φακέλου τουs.

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

1. Έγγραφο Καταγγελίας Σύμβασης Εργασίας ή βεβαίωση Λήξης Σύμβασης Ορισμένου χρόνου (πρωτότυπη απόλυση).
2. Το έντυπο «Βεβαίωση Εργοδότη» το οποίο συμπληρώνει ο εργοδότης σύμφωνα με τις εγγραφές της ΑΠΔ (Αναλυτική Περιοδική Δήλωση που υποβάλλεται στο ΙΚΑ) του τελευταίου τριμήνου πριν από την καταγγελία της σύμβασης εργασίας. Το έντυπο αυτό θα φέρει πρωτότυπη σφραγίδα και υπογραφή του εργοδότη, χωρίς κάποια επιπλέον σφραγίδα επικύρωσης από το αρμόδιο κατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
3. Οικογενειακό βιβλιάριο Ασθενείας, εφόσον υπάρχουν συντηρούμενα μέλη ( πρωτότυπο και φωτοτυπία ή ημερομηνία γέννησης των παιδιών και η θεώρηση των βιβλιαρίων για όλο το έτος).
4. Πρόσφατο Εκκαθαριστικό Σημείωμα Εφορίας ή εφόσον δεν υπάρχει, επικυρωμένο αντίγραφο της τελευταίας δήλωσης εισοδήματος (φωτοτυπία).
5. Αστυνομική Ταυτότητα του ασφαλισμένου.
6. Διαβατήριο (φωτοτυπία και πρωτότυπο).
7. Λογαριασμό Εθνικής Τραπέζης (ΙΒΑΝ) στον οποίο είναι πρώτος δικαιούχος (φωτοτυπία ).
8.Κοινή δήλωση (εφόσον υπάρχουν προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται και οι δύο γονείς στο ΙΚΑ) παρέχεται από τον ΟΑΕΔ.
9.Άδεια εργασίας και διαβατήριο για αλλοδαπούς σε ισχύ (φωτοτυπία).
10.Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 (την παρέχει ο ΟΑΕΔ).
11. Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας του ασφαλισμένου (π.χ. λογαριασμός ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ).
12.Βεβαίωση Σπουδών (για τα ενήλικα παιδιά που σπουδάζουν ηλικίας έως 26 ετών).

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας αποφάσισε:

ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012
ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ
ΑΝΤΙΔΡΩΝΤΑΣ:

Στις πολιτικές εξαθλίωσης και στις νέες απαιτήσεις των τοκογλύφων της Τρόικας που θα
ισοπεδώσουν ότι απέμεινε στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα.
Στις προθέσεις για περιορισμό των αποζημιώσεων απόλυσης που θα οδηγήσει τον Ιδιωτικό
Τομέα απευθείας στην μακροχρόνια ανεργία.
Στην αύξηση των ορίων ηλικίας και ειδικά την αύξηση του κατώτατου ορίου θεμελίωσης από
τα 4.500 ένσημα στα 6.000, που θα οδηγήσει την συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου μας
(εποχιακοί) να απολέσει κάθε πιθανότητα συνταξιοδότησης.
Στην κατάργηση των ειδικών εποχιακών επιδομάτων ανεργίας και τις επερχόμενες συνέπειες
από 01/01/2013 από τον Ν.3986/11 στην επιδότηση ανεργίας των εποχιακών, που θα
επιφέρει στην πλειοψηφία των εργαζομένων στον Τουρισμό συντριπτικό πλήγμα επιβίωσης
των ιδίων και των οικογενειών τους.
Στις άδικες και ανάλγητες προθέσεις του Υπουργείου Εργασίας να περικόψει άμεσα κατά
46,6% το εφάπαξ των Ξενοδοχοϋπαλλήλων μετακυλίοντας στους ασφαλισμένους την
λεηλασία των αποθεματικών μας(PSI) που συγκεντρώθηκε από το υστέρημα τους.

ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ – ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
  • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ.
  • ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΝΟΜΩΝ
  • ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ
  • ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ.
  • ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ν.3896/11 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΠΟΧΙΑΚΩΝ.
  • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ.
  • ΥΠΟΓΡΑΦΗ Κ.Σ.Σ.Ε ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ.
  • ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ TA
  • Β.Α.Ε. ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΤΑ
  • ΒΑΡΕΑ.
  • ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ Ο.Τ.Ε.Κ.
  • ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ & ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ – ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
  • ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ
  • ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
  • ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ
  • ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ
  • ΜΕΤΡΑ & ΜΝΗΜΟΝΙΑ

 
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΚΑΙ ΩΡΑ 10:30 Π.Μ.

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ

ΤΟ Δ.Σ του Συνδέσμου Ξενοδοχουπαλλήλων Ν.Λασιθίου συμμετέχει στο συλλαλητήριο που διοργανώνει, την Δευτέρα 8/10/2012 και ώρα 18:00 πμ. στην Πλατεία Αγίου Νικολάου, το Εργατικό Κέντρο.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ - ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ